سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مخالفتها با رياست جان برنان بر سيا

مخالفتها با انتصاب جان برنان به ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی؛ اعضای مجلس سنای آمریکا توافق کردند جان برنان نامزد پیشنهادی کاخ سفید، ریاست سازمان اطلاعات مرکزی این کشور، سیا، را بر عهده گیرد.

برنان در سخنانی در برابر اعضای کنگره، از نقش سازمان سیا در مراحل آینده دفاع کرد و در عین حال از چالشهای پیش رو از جمله در برخورد با ایران و کره شمالی نام برد.

محمد الاحمد گزارشگر اسکای نیوز گفت نشست کنگره برای بررسی برنامه های رئیس جدید سیا عادی برگزار نشد زیرا وی با شعارهای مخالفان در این نشست مواجه شد. مخالفت با انتصاب برنن برای ریاست سازمان سیا پس از آن افزایش یافت که یک یادداشت سری از وی فاش شد که به دولت آمریکا اجازه می دهد با هواپیماهای بدون سرنشین، آن دسته از مردم آمریکا را که با موضوع تروریسم در ارتباط هستند، هدف قرار دهد.

علاوه بر این روشهایی که سازمان سیا برای تحقیق از مجرمان به ویژه در دوره ریاست جمهوری جرج بوش پسر به کار می برده برای برنن مشکل ساز شده است. البته برنان در نشست کنگره گفت من با چنین روشهایی که دوستانم استفاده می کردند مخالف بودم با این حال سازمان سیا در آن زمان از دستورات دولت پیروی می کرد.

کارشناسان معتقدند انتخاب جان برنان، انتخاب بدی از طرف باراک اوباما است، زیرا طراح استراتژیک کشتار اعضای القاعده، با اتهامات سازمانهای حقوق بشر و انتقادهای کارشناسانی که اقدامات سی آی ای را زیر نظر دارند، مواجه است. این در حالی است که کارشناسان معتقدند آمریکا پس از گذشت دوازده سال از جنگ با تروریسم، باید استراتژی خود را تغییر دهد. 


                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: مخالفت ، سیا ، برنن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.