حسین نادری منش، معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با
خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران
گفت: در خصوص بحث ارتقاء و فرآیند آن باید بگویم که فرآیند ارتقاء یک
فرآیند چند مؤلفه ای است چنانچه برای انجام این کار هم اکنون بهبود سرفصل
ها با توجه به بروز سازی نیازهای آموزش عالی آغاز شده است.
وی خبر
از برنامه ریزی شورای عالی در خصوص فرآیند کمیته مختلف اعم از اساتید و
روسای برتر دانشگاه ها به صورت جدی در خصوص بازنگری سرفصل ها وارد شده اند
تا ساختار آموزشی موجود اصلاح شود.
نادری منش تصریح کرد: فرآیند
آموزش و مسئله رجوع متن باز به صنعت و دانشگاه در دروس کاربردی در حال
انجام است چنانچه مباحث دانشگاه های علمی و کاربردی و فنی حرفه ای مورد نظر
بازنگری و تغییر یافته است.
وی خاطر نشان کرد: در بحث تحصیلات
تکمیلی هم باید بگویم که کیفیت ورودی ها یعنی خود دانشجو باید از بهترین
افراد باشد چنانچه در بحث جذب اساتید هم اکنون به صورت بهینه این امر محقق
شده است./ح