سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبليغات گسترده آمريکا در حمايت از بکارگيري هواپيماهاي بدون سرنشين

دولت آمريکا و سازندگان هواپيماهاي بدون سرنشين تبليغات گسترده اي را براي دفاع از اين وسيله جاسوسي و مرگبار آغاز کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي ؛ ديگر برنامه هواپيماهاي بدون سرنشين دولت آمريکا برنامه اي بي سر و صدا نيست و عمدا و به طور گسترده در اين کشور رسانه اي شده است. در واقع صنايع ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين و ارتش آمريکا تبليغات گسترده اي را براي دفاع از اين برنامه شروع کرده اند. لاکهيد مارتين از مهمترين سازندگان اين وسيله ، يک ساعت مستند درباره هواپيماهاي بدون سرنشين ساخته است که در يکي از تلويزيونهاي اصلي آمريکا پخش شد. در اين برنامه قابليتهاي فني اين ماشين قاتل  تشريح شد . تا کنون هزاران غيرنظامي بيگناه در پاکستان و يمن در حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا کشته شده اند. جان کرياکو مامور سابق سيا گفت ما افراد و در بسياري از موارد کودکان را بدون هيچ مدرک و دليلي که ثابت کند آنها در فعاليتهاي مجرمانه و تروريستي شرکت داشته اند، مي کشيم.

نورمن سالومون مدير مؤسسه بازخواست دولت گفت اگر منطقه دولت آمريکا را در استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين بسط دهيم، ممکن است به پرتگاهي برسيم که در آنجا حتي افراد را براي فکرشان هم بکشيم يعني اگر دولت تصور کند فکر فردي چه آمريکايي يا غير آمريکايي ، ممکن است به اقدام عليه آمريکا منجر شود، او را مي کشد. در واقع منطق بي منطقي دولت آمريکا در اينجا حاکم است. 

با وجود اينکه سازمان ملل متحد درباره قانوني بودن استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين ترديد دارد و درباره آن ابراز نگراني کرده   ، آمريکا مصمم است   جنگ خود را با اين هواپيماها از راه دور ادامه دهد و براي اين منظور پايگاههاي جديدي براي اين هواپيماها در کشورهاي مختلف ايجاد کرده است. گزارشها حاکيست جديدترين پايگاه هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در نيجر است. 

جفري باکمن از دانشگاه امريکن گفت اوباما تعريف جنگ را به کل عوض کرده است. او به موفقيت کشورش در جنگ ليبي افتخار کرد زيرا اين جنگ هيچ خطري براي نظاميان آمريکا نداشت بر اساس همين منطق او جنگ در سراسر جهان را گسترش مي دهد. او مدعي شده است   ما ديگر براي رسيدن به صلح نياز به جنگ نداريم در حاليکه وقتي آمريکا روي هر کشوري که مي خواهد بمب و موشک  مي اندازد، اين جنگي واقعي است. 

جان برنن که معمولا به عنوان معمار جنگ هواپيماهاي بدون سرنشين دولت آمريکا شناخته مي شود، استفاده از اين هواپيماها را ايجاد فرصتهاي جديد براي جنگ بدون خطر براي جان نظاميان اين کشور، توصيف مي کند. آمريکا هم اکنون ده هزار  فروند هواپيماي بدون سرنشين در ناوگان خود دارد. البته همه آنها براي حمل سلاح نيستند و بسياري از آنها براي جاسوسي داخلي و بين المللي است. هم اکنون تلاش گسترده اي از طرف دولت و سازندگان اين هواپيماها آغاز شده است تا اين هواپيما را ابزاري بسيار مفيد براي آمريکا نشان دهد. اگر رياست برنن براي سيا تاييد شود، شکي نيست که برنامه هواپيماهاي بدون سرنشين حتي گسترده تر خواهد شد. هدف آمريکا از اين برنامه کنترل جهان با دستگاه کنترل از راه دور است.


                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: آمریکا ، هواپیما ، سرنشین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.