سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوره گردي بي‌نتيجه اوباما در خاورميانه

نشريه آمريكائي "فارن پاليسي" در مقاله جديد خود به سفر قريب الوقوع اوباما به كشورهاي خاورميانه از جمله فلسطين و رژيم صهيونيستي مي پردازد و چشم انداز روشني را پيش روي وي نمي بيند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فارن پاليسي، اين نشريه آمريكائي در ابتداي مقاله پيش بيني مي كند كه "اوباما برنامه جديدي براي مذاكرات صلح نخواهد داشت و وي احتمالا پيشرفت غير منتظره اي را در زمينه ايران از پيش نخواهد برد. اوباما بايستي تلاش كند تا گام هاي بلندتري را براي مذاكرات صلح رژيم صهيونيستي و فلسطين بردارد و در مورد ايران نيز فعاليت بيشتري كند." 

در ادامه مقاله "فارن پاليسي" به دولت اوباما در مورد سفر پيش رويش به خاورميانه پيشنهاداتي را ارائه مي كند و مي گويد "وعده هاي زيادي ندهيد، جان كري وزير امور خارجه جديد آمريكا تلاش دارد تا روند تازه اي را در مذاكرات صلح آغاز نمايد اما بايستي توجه داشته باشد كه طرفين درگير بايستي با اين برنامه موافقت نمايند و تنها گام هايي جزئي در اين رابطه برداشته شده است. با اين حال در اين مسير نااميد نشويد. در جهت مذاكرات تدريجي و بلند مدت تلاش كنيد تا به نتيجه اي قطعي برسيد عليرغم آنكه دشواري هاي زيادي در اين مسير وجود دارد. 

"فارن پاليسي" در ادامه مي افزايد "ابرهاي وحشتناكي روي سر اوباما براي رفع منازعه فلسطينيان و رژيم صهيونيستي وجود دارند."

تحليلگر "فارن پاليسي" اذعان مي كند كه مردم خاورميانه نسبت به فعاليت هاي دولت اوباما با "بدبيني" مي نگرند و مي گويد "آمار ساده اي نشان مي دهد كه فلسطينيان و صهيونيست ها نسبت به نتيجه مذاكرات صلح بي اعتمادند و در مورد آن ترديدهاي بسياري دارند." 

اين نشريه آمريكائي در ادامه به اوباما توصيه مي كند كه سعي كند با شهروندان صهيونيست ارتباط برقرار كند و در اين رابطه مي گويد "سعي كنيد با گروههايي به غير از نتانياهو نيز مذاكره كنيد زيرا رژيم صهيونيستي شايسته عشق پايدار آمريكا نيست و آمريكا تنها از اين طريق مي تواند مشكلاتش را حل نمايد. اوباما بايستي از بيل كلينتون بياموزد كه چگونه قلب صهيونيست را بدست آورد. بر حق موجوديت آنان تاكيد كند، هولوكاست را بستايد و بر مقدس بودن سرزمين هاي يهوديان تاكيد كند. صهيونيست ها مي خواهند از اوباما پيشنهادات قاطعي را در مورد برنامه هسته اي ايران بشنوند." 

در ادامه مقاله به اوباما توصيه شده كه بيش از حد بر مسائل داخلي رژيم صهيونيستي تاكيد نكند و در اين مورد مي افزايد "زياد بر نتايج انتخابات داخلي رژيم صهيونيستي تاكيد نكنيد زيرا اين احساس براي صهيونيست ها بوجود آمده كه در امور داخلي آنان مداخله مي كنيد. اوباما بايستي فلب مردم فلسطين و صهيونيست را بدست آورد."  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.