سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

70 درصد مرمت هتل تاريخي مرواريد تبريز به پايان رسيد

رییس شوراي ثبت آثار تاریخی و فرهنگي آذربایجان شرقی اظهار داشت: بيش از 70 درصد عمليات مرمت و بازسازي هتل (خانه) تاريخي «مرواريد» تبريز به پايان رسيده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی افزود: اين هتل دارای دو طبقه است.

محمدي نماي هتل را داراي قاب بندي هاي آجري پركار خواند و گفت: آجرهاي به كار رفته در نما ظريف تر و ابعاد آن كوچكتر از آجرهاي امروزي است.

وي با بيان اينكه در سال هاي قبل بدنه طرف ميدان بنا سيمان كاري شده است، اظهار داشت: در سال هاي اخير مسئولان هتل سيمان كاري بدنه را كنده و در نظر داشتند كه آنرا به شيوه نماهاي تازه باب شده چند ساله اخير با سيمان ابزار زده و نماي روحي ايجاد كنند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان افزود: ولي پس از اطلاع، براي بازگرداندن نماي ساختمان به حالت اوليه، طبق نماي شمالي ساختمان كه سالم باقي مانده بود، امكانات و تسهيلاتي در اختيار مالكان گذاشته شد.

محمدي با اشاره به اقدامات مرمتي انجام گرفته در اين بنا يادآور شد: لایه های کاشی کاری شده درکلیه سطوح، کفسازی سیمانی و دیوارهای الحاقی زیرزمین حذف شده و سقف آن بندكشي شده است.

وي خاكبرداري زيرزمين و حذف سیمان کاری های دیوار وسقف را از ديگر اقدامات بازسازي انجام گرفته در هتل مرواريد خواند و گفت: عملیات تعویض آجرهای فرسوده و شکسته در اثر لایه برداری های کاشی وسیمان نيز چندي پيش در اين بنا به پايان رسيد.

محمدي با اشاره به اجراي مراحل تكميلي مرمت و بازسازي هتل مرواريد، تصريح كرد: کفسازی، لوله کشی تاسیسات برقی و مکانیکی و ادامه بازسازی و مرمت دیوارها و پایه ها در زیرزمین و همچنين مرمت پنجره ها از جمله اقدامات مرمتي مورد نياز اين هتل به شمار مي روند. /س

 

برچسب ها: مرمت ، هتل ، تاریخی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.