سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايران، موضوع اصلي گفتگوهاي محرمانه اوباما با مقامات صهيونيست

روزنامه ديلي تلگراف چاپ انگليس نوشت مقامات اسرائيلي گفته اند موضوع اصلي گفتگوهاي رئيس جمهور آمريکا در سفر به اسرائيل مسئله ايران خواهد بود، نه روند صلح.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه در شماره امروز خود در اينترنت نوشت: باراک اوباما با دستور کار علني ازسرگيري گفتگوهاي صلح خاورميانه به اسرائيل سفر خواهد کرد اما مقامات اسرائيلي به اين روزنامه گفته اند در گفتگوهاي محرمانه اوباما با مقامات اسرائيلي بحث اصلي ايران خواهد بود.

هرچند سفير آمريکا در اسرائيل روز چهارشنبه گفت: اوباما با يک ماموريت فوري براي احياي مذاکرات(به اصطلاح)صلح از اسرائيل ديدن خواهد کرد، ديپلمات هاي اسرائيلي گفتند گفتگوهاي اوباما با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل بر مسئله ايران متمرکز خواهد بود.

يک ديپلمات گفت: روند صلح ممکن است موضوعي باشد که ابتدا در ملاء عام بر آن تاکيد خواهد شد اما مسائل ديگري نيز براي بحث در دستور کار هستند که بايد تا قبل از تابستان به آنها پرداخته شود.

يک مقام اسرائيلي گفت: هم اکنون مسائل بزرگتر و بسيار فوري تري در مقايسه با مسئله کشمکش فلسطين و اسرائيل وجود دارد.

جان کري وزير امور خارجه جديد آمريکا نيز در هفته هاي آينده به اسرائيل سفر خواهد کرد . 

دان شاپيرو، سفير آمريکا در اسرائيل مدعي شد اوباما در سفر خود که شامل ديدار از کرانه باختري و اردن نيز خواهد بود بر لزوم بازگشت اسرائيل و فلسطيني ها به ميز مذاکره تاکيد خواهد کرد. اين سفر همچنين به اوباما و نتانياهو اين فرصت را خواهد داد که پس از چهار سال که طي آن بارها با هم درگير شده اند در ملاء عام از در آشتي در آيند.

يک مقام اسرائيلي گفت: هم اوباما و هم نتانياهو از طرف آمريکايي ها و اسرائيلي ها به سبب ناکامي در برقراري روابطي بهتر مورد انتقاد قرار گرفته اند. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.