سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با اجرایی شدن طرح وارینش فلوراید؛

کاهش 75 درصدی پوسیدگی دهان و دندان

طرح وارینش فلوراید به منظور کاهش پوسیدگی دهان و دندان در مدارس ابتدایی کشور اجرایی می شود که این طرح در کاهش پوسیدگی دندان تا 75 درصد اثرگذار است.

دکتر محمد چینیان معاون دفتر سلامت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: این طرح با همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش به اجرا درآمده است و به صورت پایلوت در مقاطع ابتدایی سراسر کشور اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: طی این طرح دانش آموزان دبستانی توسط مربیان بهداشت 2 بار در سال انجام می شود خاطرنشان کرد: اکنون هر کودک زیر 12 سال بیش از 5 دندان پوسیده دارد که با اجرای این طرح می توان از پوسیدگی 75 درصدی دندان ها جلوگیری کنیم.

وی افزود: در این طرح دهان شویه نیز به صورت رایگان در مدارس توزیع می شود و سعی داریم با جلوگیری از پوسیدگی دندان از وارد آمدن هزینه به خانواده ها جلوگیری کنیم.

چینیان با بیان اینکه طی این طرح پکیج های بهداشتی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد ،خاطرنشان کرد: سطح سواد بهداشتی دانش آموزان باید ارتقاء یابد و به نوعی شاهد تحول بنیادین در سلامت دانش آموزان باشیم.

وی اظهار داشت: بحث سلامت چند وجهی است و امیدواریم در مدارس از مدیر تا دانش آموزان در اجرایی شدن این طرح همکاری نمایند./ع2
برچسب ها: پوسیدگی ، دهان ، دندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.