سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

AFC:

ایران انتقام شکست بیروت را گرفت

پایگاه اینترنتی کنفدراسیون فوتبال آسیا از بازی تیم های ایران و لبنان به عنوان بهترین بازی دیروز یاد کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در گزارش سایت AFC درباره بازی ایران برابر لبنان آمده است: در بازی های برگزار شده روز چهارشنبه تیم هایی که در قاره آسیا برای رسیدن به جام جهانی برزیل شانس دارند و در حال رقابت هستند نتایج خوبی کسب کردند. در این بین ایران موفق شد با نتیجه پرگل 5 بر صفر از سد لبنان بگذرد.

بهترین بازی
 
ایران 5 - لبنان 0
 
ایران بازی های گروه B مسابقات را با هدف به دست آوردن روند گلزنی خود آغاز کرد. ایران که در پنج بازی مقدمانی جام جهانی برزیل تنها 2 بار موفق به گلزنی شده بود، در بازی برابر لبنان یک بازی یک طرفه را به نمایش گذشت.
 
ابتدا این قوچان نژاد بود که موفق شد گل اول بازی را در نیمه نخست به ثمر برساند. سپس جواد نکونام از روی نقطه پنالتی موفق شد حساب کار را دو بر صفر کند. کاپیتان تیم ایران دومین ضربه پنالتی خودش در این دیدار را که با خطای نور منصور روی اشکان دژاگه به دست آمد، در نیمه دوم تبدیل به گل کرد تا ایران با نتیجه 3 بر صفر جلو بیفتد. بلافاصله قوچان نژاد با ضربه ای دقیق از یک قدمی دروازه گل چهارم تیم ایران را نیز به ثمر رساند.
 
در پایان جواد نکونام تیر خلاص را به لبنان شلیک کرد و گل پنجم ایران را وارد دروازه این تیم کرد. ایران با این نتیجه بالاتر از کویت در صدر جدول گروه قرار گرفت. کویت تیم دوم جدول نیز در خانه موفق شد با نتیجه 3 بر1 تایلند را از پیش روی بردارد.
 
کاپیتان جواد نکونام توانست در پیروزی تیم ایران نقش پررنگی داشته باشد و برای ایران، قهرمان سه دوره جام ملت‌های آسیا، هت‌تریک کند تا ایران بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2015 را با پیروزی پر گل آغاز کند. رضا قوچان‌نژاد، مهاجم استاندارد لیژ نیز در دیدار برابر لبنان روز خوبی داشت و توانست دو بار برای تیم ایران گلزنی کند تا ایران انتقام شکست یک بر صفر برابر لبنان را در انتخابی جام‌جهانی در بیروت بگیرد.

کویت دیگر تیم این گروه نیز موفق شد، حریف خود، تایلند را سه بر یک شکست دهد تا در صدر جدول این گروه به ایران بپیوندد./زر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.