سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديدار دکتر احمدي نژاد و عمر البشير در حاشيه اجلاس سازمان همکاري اسلامي

عمر حسن البشير رئيس جمهور سودان در ديدار با محمود احمدي نژاد همتاي ايراني خود در حاشيه اجلاس سازمان همکاري اسلامي در قاهره بر لزوم افزايش همکاري ها ميان دو کشور تاکيد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، در اين ديدار دو طرف با تاکيد بر تاريخچه روابط دوستانه 2 کشور بر لزوم گسترش همکاري ها در حوزه هاي مختلف تاکيد کردند . نشست روساي جمهور سودان و ايران در حاشيه اين اجلاس در قاهره ، احتمالا موجب خشم عربستان سعودي و ديگر کشورهاي عربي سني حاشيه خليج فارس مي شود که با ايران شيعه اختلاف دارند.
روابط بين ايران و سودان طي ماههاي اخير مورد توجه بيشتري قرار گرفته است. دو فروند کشتي نيروي دريايي ايران در ماه اکتبر راهي سودان شدند ، اين اقدام چند روز پس از آن صورت گرفت که سودان ، اسرائيل را به انفجار کارخانه اسلحه سازي در خارطوم پايتخت اين کشور متهم کرد. 
مقامات اسرائيلي واکنش روشني به اين موضوع نشان نداده اند اما سودان را به قاچاق تسليحات به نوار غزه متهم کرده اند.دو فروند کشتي ديگر ايران نيز در ماه دسامبر در آبهاي درياي سرخ سودان لنگر انداختند.
بسياري از تحليلگران بر اين باورند که سودان درصدد تقويت روابط با ايران پس از امضاي توافقنامه نظامي است که دو کشور در سال 2008 ميلادي امضا کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.