سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

تعطیلی عملیات اجرایی سد باراندوز و نازلو چای ارومیه

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلی عملیات اجرایی در سد باراندوز و نازلو چای ارومیه سبب بروز مشکلات در وضعیت دریاچه ارومیه شده است.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت نابسامان دریاچه ارومیه و احیا و نجات آن از نخستین اولویت‌های برنامه‌ها در استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: طرح آب‌رسانی به دریاچه ارومیه از طریق دریاچه سد ارس حتی با وجود تأمین هزینه‌ها و اعتبار مالی مربوط به آن بنا بر گفته وزیر نیرو هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است. این در حالی است که دریاچه ارومیه نقش بسزایی در ادامه حیات زیست محیطی استان دارد.

وی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی در حال حاضر چندین طرح عمرانی بسیار مهم را در لیست برنامه‌ها و سفرهای استانی پیش رو دارد که پس از احیا و نجات دریاچه ارومیه رسیدگی به علت تعطیلی و عدم پیشرفت فعالیت‌های عمرانی سدهای نازلو و باراندوز نیز از آن جمله است.

قاضی‌پور گفت: از شهریور ماه سال جاری دستور تعطیلی و توقف کار سدهای نازلو و باراندوز صادر شده است که این دستور حتی با وجود پیشرفت 40 تا 50 درصدی سد نازلو و پیشرفت فعالیت‌ها در سد باراندوز با 40 درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده است.

وی اظهار داشت: هر دو سد نامبرده در حال حاضر در تعطیلی کامل به سر می‌برند و کارگاه‌های هر دو سد بدون حضور کارگر راکد مانده است.

قاضی‌پور افزود: از جمله دلایلی که برای تعطیلی این دو سد ذکر شده است علاوه بر عدم تأمین منابع مالی آن وجود مشکلات مربوط به دریاچه ارومیه است، در حالی که مشکلات مربوط به انتقال آب به دریاچه ارومیه طی جلسات قبلی حل شده بود و عملاً ما منتظر عملیاتی شدن طرح مزبور بودیم.

وی با تاکید بر اینکه به گفته وزیر نیرو قرار است از اواخر اردیبهشت ماه سال آینده فعالیت ساخت بدنه سد باراندوز از سر گرفته شود، ادامه داد: مردم استان با یکپارچگی ثابت کرده‌اند می‌توان تمام مشکلات را از میان برداشت و این هدف زیر سایه خداوند میسر است./س

برچسب ها: ارومیه ، دریاچه ، نجات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۶ تير ۱۳۹۵
لطفا سد نازلوچای راکلا متوقف کنیدیا راه روستارا درست کنید