سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

حفاظت ازجنگل ، مراتع وبیابان زدایی در دولت نهم ودهم به طورجدی اجراشد

مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان گفت: در دولت های نهم و دهم ،عملیات گسترده ای درزمینه بیابان زدایی ،گسترش جنگل و مراتع در استان خوزستان صورت گرفته است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،' عزیز اورشم' به مناسبت دهه مبارك فجر سطح جنگل های طبیعی و بیشه زارها و جنگل های دست كاشت استان خوزستان را یك هزار و 100 هكتار ، مراتع را دو هزار و 477 هكتار و وسعت بیابان ها و اراضی ماسه ای را یك هزار و 275 هكتارعنوان كرد.

وی گفت: در بخش آبخیزداری و حفاظت خاك در دولت نهم و دهم كارهای بسیارارزشمندی ازجمله پروژه پیشگیری و مهار سیل و حفاظت خاك طی سال های 84 تا 90 انجام شد . با احداث بندهای خاكی و اجرای بندهای خشكه چین و كابیون و دهها طرح دیگر در این حوزه بسیار قوی تر از سایر دولت های گذشته عمل شد.

این مقام مسوول بیان داشت : در دولت های نهم و دهم طرح های جنگل كاری و توسعه فضای سبز، مدیریت منابع جنگلی، صیانت از جنگل های زاگرس و توسعه زراعت چوب ، درخوزستان عملیاتی شد كه این طرح ها در وسعت و نگهداری هر چه بیشتر جنگل ها بسیار تاثیر گذار بود.

اورشم با اشاره به عملیاتی كه در بخش مراتع استان خوزستان طی این مدت انجام گرفت، افزود: در این بخش نیز با اجرای پروژه های مدیریت پایدار مراتع و بهبهود و اصلاح مراتع ،تمام تلاش برای نگهداری از مراتع استان خوزستان انجام شد.

مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان گزارشی از طرح تثبیت شن های روان و بیابان زدایی با كمك مالچ پاشی و نهال كاری برای كاهش پدیده گردو غبار درخوزستان ارایه كرد.

وی با اشاره به فعالیت اداره كل منابع طبیعی و آبخیز داری دربخش حفاظت و امور اراضی افزود: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی شامل اراضی جنگلی، مرتعی و بیشه زارها كه بالغ بر 74 درصد از سطح اراضی استان را پوشش می دهد از مهم ترین وظایف این اداره كل است كه این مهم در قالب طرح حفاضت و حمایت با اجرای 9 زیر پروژه در حال اجرا است.

اورشم بیان داشت : همچنین به منظور ارتقاء توان حفاظتی، یگان حفاظت استان خوزستان از سال 85 تشكیل و با جذب 30 نیروی سرباز و انجام گشت زنی در مناطق جنگلی ،ضریب حفاظتی منابع استان خوزستان را از 35 درصد در ابتدای برنامه چهارم به 42 درصد ارتقاء داده است. /س
برچسب ها: حفاظت ، جنگل ، بیابان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.