سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

فعالیت 140 مركز پژوهشی در حوزه های علمیه

دبیر شورای اعطای مجوزهای علمی حوزه گفت: هم اكنون 140 مركز پژوهشی در حوزه مشغول به فعاليت هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام عماد در نشست خبری با بیان اینکه این شورا مسئولیت اعتبار بخشی و اعتبار سنجی به مراکز پژوهشی ، نشریات علمی انجمن ها ی علمی ، کرسی های نظریه پردازی ،نقد و مناظره علمی را برعهده دارد خاطرنشان کرد : این شورا به استناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1387 تاسیس و مقرر شد رتبه ها و امتیاز‌های علمی که از طریق این شورا اعلام می شود در سطح ملی امتیاز های دارای اعتبار قانونی تلقی شود.

وی با اشاره به کمیسیون های تخصصی شورای اعطا مجوز های علمی حوزه خاطرنشان کرد: کمیسیون نشریات علمی، مسئولیت اعطا رتبه علمی به نشریات حوزوی را برعهده دارد، که در قالب علمی پژوهشی و یا علمی ترویجی معرفی می شوند.

دبیر شورای اعطا مجوزهای علمی حوزه، خاطرنشان کرد: کمیسیون واحد های پژوهشی شورای اعطا، مسئولیت شناسایی ظرفیت های مراکز پژوهشی و اعطا مجوز علمی بر آنها را برعهده دارد .

معاون پژوهش حوز های علمیه ادامه داد: کمیسیون کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره علمی می باشد که مسئولیت تعیین استاندارد های لازم و تنظیم فرایند استاندارد یک کرسی و تدوین حمایت از کرسی های برگزار شده ،نشر و بهره گیری در علم ملی و بین المللی را برعهده دارد ./س

برچسب ها: قم ، مرکز ، پزوهشی ، فعال ، حوزه علمیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.