سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خبر داد

‌اختصاص 200 میلیارد تومان برای ‌توسعه شبکه آبیاری آبپخش

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از تخصیص 200 میلیارد تومان برای ساماندهی و توسعه شبکه آبیاری آبپخش خبر داد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، شاپور رجایی ‌در بازدید از شبکه‌های آبیاری دشتستان اظهار داشت: تامین آب مورد نیاز کشاورزی و توزیع عادلانه آب در مناطق مختلف مورد تاکید مسئولان قرار دارد و در این راستا از همه امکانات موجود بهره می‌بریم.

وی افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و بهره‌برداری از این طرح‌ها از اولویت‌های اساسی مسئولان در استان بوشهر در حوزه آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر به طور متوسط به ازای هر 900 لیتر آب مصرفی یک کیلو محصول تولید می‌شود و در ارتباط با برخی از محصولات راهبردی در دشتستان به ازای هر چند هزار لیتر آب مصرفی یک کیلو محصول تولید می‌شود.

رجایی یادآور شد: بهره‌وری آب باید به سمت و سویی برود که هم به سود کشاورز باشد و هم با تولید بیشتر و بهتر و استفاده درست از منابعی که در اختیار داریم به سمت خودکفایی و استقلال کشور پیش برویم.

وی از پوشش بتونی 260کیلومتر از کانال‌های آبیاری دشتستان خبر داد و گفت: این مهم طی چند سال اخیر و با تلاش مسئولان شرکت آب منطقه‌ای بوشهر محقق شده است.

این مسئول به اهمیت شبکه آبیاری آبپخش افزود: آبپخش نقش مهمی در کشاورزی در استان بوشهر دارد و تامین به موقع آب مورد نیاز کشاورزان این منطقه در دستور کار قرار دارد.

رجایی از تخصیص 200 میلیارد تومان برای ساماندهی و توسعه شبکه آبیاری آبپخش خبر داد و ابراز داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته 200 میلیارد تومان طی 2 برنامه توسعه تخصیص می‌یابد.

وی افزود: همچنین 75 میلیارد تومان نیز برای شبکه شبانکاره هزینه شده است.
برچسب ها: آب ، توسعه ، بوشهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.