سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس امور مهندسی تولید شرکت ملی گاز ایران خبر داد:

آغاز بهره برداری از واحد تولید ال پی جی پالایشگاه فجرجم در بهار 92

رئیس امور مهندسی تولید شرکت ملی گاز ایران از بهره برداری واحد تولید گاز مایع (ال پی جی) در بهار سال آینده خبر داد و گفت: با هدف تولید روزانه 200 تن گازمایع انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، منوچهر طاهری با بيان اين مطلب گفت: هدف از اجرای طرح احداث تولید واحد ال پی جی در پالایشگاه فجرجم تولید روزانه 200 تن گاز مایع ( 73 هزار تن در سال) و 80 تن میعانات گازی( 29200 تن مایعات گازی) است.

وي با تاكيد براينكه  این طرح با پیشرفت 97 درصدی به آخرین مراحل خود برای راه اندازی نزدیک شده است افزود: اجرای این طرح نقش بسزایی در حذف حذف آلاینده های زیست محیطی ناشی از سوختن گاز در مشعل های پالایشگاه خواهد داشت.

وی گفت: تنها بخش باقی مانده از طرح احداث واحد ال پی جی در پالایشگاه فجرجم، سیستم کنترلی آن است برای ذخیره سازی این محصول (ال پی جی) چهار مخزن 700 تنی نیز در این پالایشگاه ساخته شده است.

طاهري اظهار داشت: طرح تولید ال پی جی در پالایشگاه فجر جم، در دو فاز اجرایی شده که نصب و راه اندازی چهار مخزن با مجموع ظرفیت 2800 تن گاز مایع، فاز نخست و نصب و راه اندازی واحد تولید ال پی جی فاز دوم آن است.

وي خاطر نشان كرد: ال پی جی محصول فرعی پالایش گازطبیعی و پالایش نفت خام است. این گاز در دمای 21 درجه سلسیوس با فشار هشت کیلوگرم بر سانتیمتر مربع به مایع تبدیل می شود.
طاهري يادآور شد: تولید روزانه 200 تن ال پی جی در پالایشگاه فجرجم، علاوه بر جلوگیری از هدررفت گازهای مایع، درآمدزایی قابل توجهی برای چرخه اقتصادی کشور ایجاد خواهد کرد./عب

برچسب ها: پالایشگاه ، فجر ، پتروشیمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.