سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومي سازي دانش تولید منابع هیدروکربوری از آب‌های عمیق

مدیرکل فناوری وزارت نفت دستیابی به دانش تولید منابع هیدروکربوری از آب‌های عمیق را از برنامه‌های اصلی وزارت نفت دانست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران محمد ابراهیم شفیعی با بیان این که گام نخست در تحقق این هدف، مطالعه، تحقیق و شناسایی فناوری‌های نوین در این حوزه است، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فنی کشور را در مسیر تدوین این نقشه راه تاثیرگذار است.

وي تصريح كرد: نقشه راه، دستیابی به فناوری بهره‌برداری ازآب‌های عمیق شامل مطالعات تطبیقی خارجی، مطالعات تطبیقی داخلی، شناسایی و سازماندهی خبرگان این حوزه، شناسایی و بررسی اسناد بالادست، ترسیم قلمرو پروژه، اهداف و تحلیل و جمع بندی نظرات نخبگان، برگزاری جلسات کمیته‌های راهبری و تخصصی و شناسایی فناوری‌های مربوطه است.

مدیرکل فناوری وزارت نفت با بیان این که چند ماهی است معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت با همکاری شرکت نفت خزر برنامه‌های منسجمی در این زمینه طرح‌ریزی کرده است، تاکید کرد: در این برنامه ابتدا دانشگاه‌ها و مراکز علمی فعال کشور که در حوزه دریایی دستاوردهای قابل توجه داشته‌اند، با هدف تدوین و بومی‌سازی این فناوری‌ها شناسایی شده‌اند.

وی اضافه کرد: در این زمینه، شناسایی فناوری‌های نوین، قابل دسترس و برنامه‌ریزی برای دستیابی به آنها در یک چرخه شامل شناسایی، انتخاب، انتقال، بومی‌سازی، بهره‌برداری، توسعه و روزآمدسازی نیز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فناوری وزارت نفت بر ایجاد هم‌افزایی برای افزایش توانمندی‌های علمی و فنی در میان مراکز و دانشگاه‌های همکار تاکید و اظهارامیدواری کرد که با برنامه‌ریزی صحیح و منسجم و همسو با فرآیند‌های نظام جامع راهبری پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت نفت در آینده نه چندان دور، ایران جزء کشورهای دارنده فناوری‌ بهره‌برداری از منابع هیدروکربوری آب‌های عمیق و پیشرو در این عرصه باشد./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.