سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگيري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جنبش دانشجويي بايد پپگير ظلم‌هاي وارد شده بر ملت‌هاي مظلوم غربي و عربي باشد

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با بيان اينكه جنبش دانشجويي با برنامه‌ريزي‌هاي مشخص و ديد كلاني که در مطالبات خود دارد بايد پيگير ظلم‌هاي وارد شده بر ملت‌هاي مظلوم غربي و عربي باشد، گفت: بعد از انقلاب اسلامي، مطالبات دانشجويان با کسب تجربه و نگاهي عمقي به مباحث کلان‌ مطرح مي‌شود.

کيامرث جهانگيري در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با فعاليت‌هاي جنبش دانشجويي در سال‌هاي قبل از انقلاب اسلامي اظهار داشت: با وجود تفكرات مختلف در ميان دانشجويان، تبعيت از‌ رهنمودهاي حضرت امام خميني(ره)، موجب شكل‌گيري انقلاب اسلامي شد و تا قبل از آن توقعات دانشجويان در سطح بسيار پايين مطرح و از بررسي مسائل کلان و كلي كشور غافل بودند.

اين کارشناس سياسي با اشاره به تاثيرات بيانات امام راحل در تفکرات دانشگاهيان گفت: افزايش اعتماد به‌نفس ملت و دانشجويان با تبعيت از فرمايشات بنيانگذار انقلاب و در پيش گرفتن گفتمان اسلامي باعث تحقق اهدف انقلابي و سرنگوني رژيم پهلوي شد.

جهانگيري ادامه داد: دانشجوياني که متفاوت از گفتمان اسلامي و تحت تاثير انديشه‌هاي غربي در مخالفت از رژيم پهلوي به مبارزه برخاستند، بعد از مدتي متوجه تاثيرات عميق انديشه‌هاي اسلامي در ميان ديگر دانشجويان براي براندازي اين رژيم شدند و در نهايت آن‌ها هم به دانشجويان انقلابي در اين مسير ملحق شدند.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با اشاره به اهداف انقلاب اسلامي تصريح کرد: خودکفايي، قطع وابستگي، استقلال و آزادي از جمله اهداف بسيار مهمي بود که به عنوان دغدغه فکري دانشجويان در آن زمان مطرح و در نهايت درصدد مبارزه با روند استثماري فرهنگي، اقتصادي برآمدند.

وي با بيان اينکه جنبش دانشجويي در حال حاضر از لحاظ فكري پخته‌تر شده است، گفت: اكنون مطالبات جريان دانشجويي با کسب تجربه در طول 33 سال از انقلاب اسلامي با نگاهي عمقي به مباحث کلان‌ مطرح مي‌شود و ادامه گفتمان اسلامي از سوي دانشجويان، موجب ايستادگي جمهوري اسلامي در برابر ابرقدرت‌ها شده است.

عضو هيات علمي دانشگاه تهران در پايان خاطر‌نشان کرد: جنبش دانشجويي با برنامه‌ريزي‌هاي مشخص و ديد كلاني که در مطالبات خود دارد بايد پپگير ظلم‌هاي وارد شده بر ملت‌هاي مظلوم غربي و عربي باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دانشگاه ، جهانگیری ، امام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.