سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاح نژاد هيبريدي در دام سنگين در کشور انجام مي شود

معاون وزير جهاد کشاورزي گفت: روش هاي اصلاح نژاد در دام سنگين به صورت هيبريدي که توانايي توليد شير و گوشت را در دام ايجاد مي کند در حال عملياتي شدن است و تا دو سال آينده در نژاد دام بومي کشور و نژادهاي ديگر اجرايي مي شود.

جهانگير پرهمت در حاشيه نمايشگاه دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آينده نزديک نژاد دو منظوره شيري و گوشتي را در کشور توليد مي کنيم.

وي ادامه داد: نژاد دام سنگين کشور شيري است که با اين اصلاح نژاد دام هاي شيري و گوشتي هيبريدي توليد مي شود.

رئيس سازمان آموزش و تحقيقات و ترويج کشاورزي اضافه کرد: توسعه لاين هاي جديد در بخش پرورش طيور در دستور کار برنامه هاي تحقيقاتي قرار دارد که با استفاده از ظرفيت هاي دانشگاهي لاين هاي گوشتي و تخم گذار در واحدهاي پرورش طيور اجرايي و عملياتي مي شود.

پرهمت افزود: توليد محصولات کشاورزي با افزايش عملکرد و بهره وري به رشد 4 برابري رسيده است.

وي تأکيد کرد: کشف ارقام جديد که مقاوم به خشکي گرما و سرماي زودرس و ديررس سازگار با کاهش مصرف منابع انرژي در طرح هاي تحقيقاتي با هدف به نژادي دنبال مي شود.

معاون وزير ادامه داد: رقم جديد چغندر براي کشت زمستانه که در مقابل بيماري ها مقاوم است در جهت توليد غذاي سالم کشف و معرفي شد.

به گفته پرهمت و براساس گزارش شش ماهه اول سال 2012 موسسه بين المللي ارزيابي علم و فناوري کشورهاي جهان، موسسه رتبه اول منطقه و رتبه سيزدهم دنيا به موسسه آموزش و تحقيقات و ترويج کشاورزي اختصاص يافت.

پرهمت با بيان اينکه نقشه تراکنش عناصر قضايي خاک در دست تهيه است افزود: از 30 سال پيش نيمي از دشت هاي کشور تحت پوشش باغباني و کشاورزي قرار دارد که نقشه پراکنش عناصر غذايي خاک با هدف افزايش توليدات کشاورزي در ده استان رونمايي شد و در دو ماه آينده  در سراسر کشور رونمايي و اجرايي مي شود.

وي ادامه داد: نقشه اطلس سيل کشور به عنوان کتاب کار مورد استفاده قرار گرفته است.
 
پرهمت تأکيد کرد: مديريت منابع پايه و توليد اطلاعات جامع براي بخش کشاورزي اهميت بسياري که نقشه هاي قابليت ارازي با اين هدف در اختيار بخش کشاورزي قرار گرفته است.

وي گفت: 500 هزار هکتار از اراضي کشاورزي تحت پوشش مديريت تلفيقي با طرح مديريت مزرعه قرار گرفته است.

پرهمت اضافه کرد: سمپاشي هوايي با سم شيميايي به طور کامل متوقف شد و توليد فرآورده هاي بيولوژيک و مصرف بهينه کود و سم با طرح مديريت مزرعه دنبال مي شود.

معاون وزير جهاد کشاورزي تأکيد کرد: باغ نوشهر تاکنون تخريب نشده است و با پيگيري هاي وزير جهاد کشاورزي و حمايت هاي دولت سعي مي کنيم کمترين آسيب به باغ ملي نوشهر وارد نشود.

پرهمت گفت: هفتاد درصد نياز واکسن و دارو در داخل تأمين مي شود که کمتر از 30 درصد مابقي ان نيز طي يک برنامه دو ساله در کشور توليد مي شود./عب

برچسب ها: اصلاح ، نژاد ، هیبریدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.