سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيدين آغداشلو در پي برگزاري جشنواره هنرهاي تجسمي فجر:

تنگ نظری در جشنواره تجسمی فجر/اهمیت نفوذ قشر جوان

هنرمند برجسته نقاشي گفت: جشنواره تجسمی فجر اگر بدون تنگ نظری آثار برگزار شود و مسئولان قدرت تجمیع رویدادهای تجسمی با جشنواره فجر داشته باشند قطعاً مشکلی نخواهد بود.

آیدین آغداشلو، هنرمند برجسته نقاشی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: آثار جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر اگر مجموعه ای باشد که در آن تعداد قابل توجهی اثر از هنرمندان در آن قرار دهند قطعاً تاثیرگذار خواهد بود.
وی درباره اینکه جشنواره تجسمی تجمیع تمامی رویدادهای تجسمی است، نیز گفت: نمی‌دانم آیا مسئولان فرنگی هنری آیا این علاقه یا قدرت را دارند که تجمیع را ایجاد کنند و اگر این اتفاق بیفتد مشکلی نخواهد بود.

*دستگاه های مسئول فقط جمع آوری آثار مورد نظرشان نباشد
وی در ادامه تصریح کرد: دستگاههای مسئول اگر فقط مسئله اصلی اشان جمع آوری آثار نباشد و به این موضوع که آِیا بیننده و مخاطب در این هنر (هنرهای تجسمی) دارند نیز فکر کنند.
آغداشلو اظهار داشت: اگر تجمیع صورت گرفته باشد و بیش از پانصد هنرمند پیشکسوت و نسل جدید در جشنواره تجسمی فجر اثر دارند قطعا رویداد مطلوبی خواهد بود.

*دوری از تنگ نظری
این هنرمند برجسته نقاشی ایران گفت: اگر جشنواره فجر آثار همه هنرمندان را در این رویداد جای بدهد بدون تنگ نظری و به نفع هنرهای تجسمی باشد و اگر انتخاب مخاطب در آن تعیین کننده باشد جشنواره تجسمی فجر موثر خواهد بود.
آغداشلو گفت: جشنواره تجسمی فجر اگر اهدافی چون نفوذ در قشر جوان را در پی داشته باشد موثر خواهد بود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.