سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشديد تنش ميان عراق و تركيه/انتقاد تند داوداوغلو از مالکي

"احمد داوداوغلو" وزير امور خارجه تركيه روز گذشته در انتقاد از "نوري مالكي" نخست وزير عراق سخنان اخير مالكي وي در مورد اينكه تركيه در ناآرامي هاي منطقه دست دارد را محكوم كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان، وزير امور خارجه تركيه در حاشيه برگزاري نشست سازمان همكاري اسلامي در قاهره با انتقاد از اظهار نظر مالكي مدعي شد كه وي بايستي مشكلات داخلي عراق را حل نمايد.

وي همچنين در ادامه مدعي شد كه تركيه تنها نقشي مثبت در منطقه ايفا كرده است و اظهار داشت "مالكي اين نقش منطقه اي تركيه را در منطقه نمي بيند." 

وب سايت هاي تركي پيش از اين به نقل از مالكي اظهار داشتند كه وي تركيه را متهم ساخته كه در راستاي منافع رژيم صهيونيستي گام بر مي دارد و در صدد حذف محور "عراق-سوريه و مصر است." 

نوري مالكي تركيه را همچنين بدليل دخالت در امور داخلي آن كشور، مسئله فروش نفت عراق و اقليم خودمختار كردستان عراق و پذيرش "طارق هاشمي" معاون فراري رئيس جمهوري عراق مورد انتقاد قرار داده بود. مالكي در مصاحبه روز جمعه خود با يك شبكه تلويزيوني لبناني از مداخلات تركيه در امور داخلي كشورهاي سوريه، عراق و مصر انتقاد كرده بود. 

برچسب ها: ترکیه ، عراق ، مالکی ، داوداوغلو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.