سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نقش موثر ميوه و سبزي در پيشگيري از ابتلا به آنفلوانزا

مصرف مواد غذايي مناسب ، ميوه و سبزي هاي تازه نقش موثري در پيشگيري از بيماري آنفلوانزا دارد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، مسئول بهبود تغذيه معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه ‌بیشتر مردم در زمان سرماخوردگي از آب پرتقال و سوپ رشته فرنگی و مرغ استفاده مي کنند اظهار داشت: این ها تنها غذاهایی نیستند که به کاهش علایم و درمان بیماری کمک میکنند بلکه ویتامین A،C،Eو دیگر مواد مغذی نیز در تقویت سیستم ایمنی موثرند .

دکتر زهرا اباصلتي خاطر نشان کرد: بايد سعي شود غذاهای مفید برای پیشگیری از انفلوانزا و سرماخوردگی جزءغذاهای روزمره مورد استفاد قرار گيرد نه اینکه مانند دارو فقط هنگام بیماری استفاده شود.
وي اظهار کرد :‌میوه و سبزی حاوی انواع آنتی اکسیدان ها و فیتو کمیکال ها هستند که اثر محافظتی بر علیه بیماری ها دارند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و اثر ضد التهابی و ضد باکتری و ویروس دارند.
مسئول بهبود تغذيه معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به نقش برخي از مواد غذايي در پيشگيري از بيماري از جمله انفلوانزا گفت: سبزیجات زرد و نارنجی مانند هویج محتوی بتا کاروتن هستند که در بدن به ویتامین آ تبدیل می شوند و به افزایش
TCELLوسیستم ایمنی کمک می کند.
اباصلتي با اشاره به اينکه بادام یک منبع مناسب ویتامین
E است که محتوی آنتی اکسیدان نیز می باشد کفت:‌ سوپ مرغ که حاوی سبزیجات ، مرغ و رشته فرنگی است نيز اثر ضد التهابی داشته و به کاهش ترشح موکوس و تورم گلو کمک می کند .
وي افزود:فلفل قرمز شدت و مدت علائم را کاهش داده و حاوی ویتامین
Cاست و سیر نيز به دليل داشتن سولفور ،ویروس را می کشد و به پیشگیری از بیماری کمک میکند همچنين زنجبیل به از بین بردن عفونت کمک می کند.
مسئول بهبود تغذيه معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه قارچ محتوی سلنیوم است که به تولید سلول های سفید ،سیتوکین ها ،کاهش بیماری و مبارزه با عفونت کمک می کند اظهار داشت : همچنين ‌شکلات تلخ نيز به دليل داشتن دوز بالای کاکائو باعث رشد
TCELL شده و به افزایش توانائی سیستم ایمنی و دفاع علیه عفونت ها کمک می کند. /س

برچسب ها: میوه ، سبزی ، آنفولانزا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.