سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستين سفر خارجي عبدالله گل پس از پنج ماه بيماري گوش

"عبدالله گل" رئيس جمهور تركيه پس از پنج ماه منع سفر خارجي بدليل بيماري گوشش امروز پس از سپري نمودن دوران بيماري خود اولين سفر خارجي خود را به كشور مصر انجام داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه حريت، رئيس جمهور تركيه در ماه آگوست سال گذشته ميلادي در جريان سفر به قرقيزستان نيز بيماري گوشش رو به وخامت رفت و تحت مراقبت هاي درماني قرار گرفت.

عبدالله گل به منظور شركت در اجلاس سازمان همكاري اسلامي به قاهره دعوت شده است. وي در نشستي خبري پيش از سفرش به قاهره گفت "از زمان آغاز انقلاب مصر اين دومين باري است كه به قاهره سفر مي كنم. من  بار ديگر حمايت تاريخي تركيه از مصر و از گذار و تحول سياسي روي داده در آن كشور را اعلام مي كنم. ما به حمايت از مصر ادامه مي دهيم تا آن كشور بتواند بتواند بر مشكلات پيش رويش در اين روند فائق آيد. ما صادقانه اميدواريم كه طرفين مورد منازعه در مصر و ايجاد حس تفاهم جمعي مشكلات خود را حل نمايند." 

عبدالله گل در پايان مصاحبه خود با خبرنگاران اظهار اميدواري كرد كه همكاري هاي ميان آنكارا و قاهره در تمامي عرصه ها گسترش خواهند يافت.

 خبرگزاري دوغان نيز از استقبال "محمد مرسي" رئيس جمهوري مصر از رئيس جمهور تركيه و "احمد داووداوغلو" وزير امور خارجه مصر در فرودگاه قاهره خبر داد.

اين خبرگزاري ها همچنين افزوده است كه عكس هاي عبدالله گل در بيلبوردهاي نزديك فرودگاه از سوي دولت مصر نصب شده بودند.

قرار است فردا وي و مرسي نشستي خبري با حضور خبرنگاران رسانه هاي بين المللي داشته باشند. 


برچسب ها: عبدالله گل ، ترکیه ، سفر ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.