سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات اتحاديه هاي کارگري فرانسه

اتحاديه هاي کارگري فرانسه در اعتراض به حذف 15 هزار فرصت شغلي در صنعت خودروي اين کشور تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون پرس تي وي ، شرکت خودروسازي پژوسيتروئن در موقعيت دشواري قرار گرفته است زيرا کارکنان اين شرکت از يک هفته قبل در اعتصاب به سر مي برند.اما مديران اين شرکت مي گويند که حذف فرصت هاي شغلي براي نجات شرکت ضروري است.
خبرنگار اين شبکه از پاريس گزارش داد: جنگ ميان اتحاديه هاي کارگري و شرکت هاي خودروسازي در فرانسه شروع شده است.شرکت پژو در نظر دارد هشت هزار کارگر خود را اخراج کند. شرکت رنو نيز اعلام کرده است که هفت هزار و پانصد نفر را اخراج مي کند.
يکي از کارگران کارخانه پژو مي گويد: آنها نيروهاي امنيتي خصوصي به کارخانه آورده اند تا از ما جاسوسي کنند.اينجا مگر زندان است که نيروي امنيتي مستقر مي کنند.چرا بايد اين نيروها در يک کارخانه مستقر شوند؟
فرانسوا اولاند در انتخابات سال گذشته قول داد که فرصت هاي شغلي را حفظ کند.دولت بودجه اي را براي کمک به صنايع خودروسازي در نظر گرفت.اما اتحاديه هاي کارگري ترديد دارند که اوضاع سامان پيدا کند.
يک کارگر فرانسوي مي گويد: هفت ميليارد يورو از سرمايه عمومي در اختيار شرکت پژو قرار مي گيرد اما شرکت با اين پول چه مي کند؟با آن هزاران نفر را از کار بيکار مي کند.اگر ما بيکار شويم ، خانواده هايمان بيشترين آسيب را مي بينند.بانک ها ما را به خاطر تاخير در بازپرداخت بدهي مان تحت فشار قرار مي دهند و به طور کلي فقر و بدبختي گسترش مي يابد.






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.