سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد عضو کنگره آمريکا از عملکرد اقتصادي اوباما

عضو کنگره آمريکا از عملکرد اقتصادي و مالي اوباما به شدت انتقاد کرد و سياستهاي اقتصادي او را بي نتيجه خواند.


 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، شبکه تلويزيوني فاکس نيوز در گزارشي اعلام کرد باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا از تلاشها براي کاستن از کسري بودجه کشور سخن مي گويد تا از اين طريق مانع از آن شود که هزينه هاي دولت به صورت خودکار کاهش پيدا کند. در همين شرايط شاهد اعلام اين خبر هستيم که کسري بودجه آمريکا براي سال مالي جاري به هشتصد و چهل و پنج ميليارد دلار رسيده است. درحالي کسري بودجه آمريکا به اين حد رسيده که مالياتها در کشور افزايش يافته و قرار است هزينه هاي دولتي نيز کاهش يابد.  تام پرايس عضو جمهوري خواه مجلس نمايندگان آمريکا از ايالت جورجيا و معاون رئيس کميته بودجه مجلس نمايندگان آمريکا ازجمله افرادي است که بر باراک اوباما فشار وارد مي آورد تا بودجه کشور را متوازن کند. سوال مطرح اين است که آيا مي توان فقط با افزايش دادن مالياتها، کسري بودجه کشور را کاهش داد و بودجه کشور را متوازن کرد. براي کاهش دادن کسري بودجه کشور چه اقداماتي مي توان انجام داد و مانع از آن شد که بدهي هاي دولت آمريکا بيش از اندازه افزايش يابد؟
تام پرايس در اين خصوص گفت: باراک اوباما در چهار سال گذشته چهار طرح بودجه اي متفاوت ارائه کرده است. هيچيک از اين لايحه هاي بودجه، متوازن نبوده است. در دو سال گذشته مجلس نمايندگان آمريکا که جمهوري خواهان اکثريت کرسي ها را در اختيار دارند، تلاشهاي زيادي انجام شده است تا بودجه کشور متوازن شود. امسال هم ما مي خواهيم طرح بودجه اي ارائه کنيم که براساس آن، بودجه کشور تا ده سال ديگر متوازن شود. بايد از رئيس جمهور آمريکا پرسيد که او آيا به فکر متوازن کردن بودجه کشور است؟ او در چه بودجه زماني مي خواهد اين کار را انجام بدهد؟آيا او مي خواهد تا ده سال ديگر يا بيست سال ديگر اين کار را انجام بدهد يا اينکه نگاه او براي پنجاه سال آينده است و يا اينکه هرگز چنين قصدي در ذهن ندارد؟ متوازن کردن بودجه آمريکا بسيار مهم و ضروري است. بايد به دنبال راه حلي اساسي بجاي رويکرد باراک اوباما بود زيرا رويکرد اوباما در اين زمينه نمي تواند مشکل را حل کند.
وي افزود:در چهار سالي که اوباما در کاخ سفيد حضور داشته است هرسال يک تريليون دلار به کسري بودجه آمريکا افزوده شده است. اگر نگاهي به هفتاد و پنج سال گذشته بيندازيم مي بينيم که هرگز شاهد اين وضع نبوده ايم که رئيس جمهوري در کاخ سفيد، در هيچ يک از چهار سال رياست جمهوري اش لايحه بودجه اي متوازن ارائه نکند. مردم آمريکا بايد اين مسائل را بدانند. اينکه آنها به چنين مسائلي وقوف داشته باشند بسيار مهم است. بايد مردم آمريکا بدانند اوضاع در کشورشان به چه صورت است. اوباما فقط و فقط مي خواهد از طريق افزايش دادن مالياتها مشکل کسري بودجه کشور را حل کند اما اين شيوه درست نيست. وقتي مالياتها افزايش پيداکند، پويايي اقتصادي کشور کاهش مي يابد. وقتي اقتصاد کشوري پويايي نداشته باشد نمي تواند به رشد برسد و حرکت لازم را داشته باشد و درنتيجه نمي تواند فرصتهاي شغلي ايجاد کند و روياهاي آمريکايي از بين مي رود. بايد بودجه آمريکا اصلاح شود.






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.