سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تصویب نمایندگان صورت گرفت

الزام وزارت جهاد کشاورزی به توليد محصولات کشاورزی داخلی

وزارت جهاد کشاورزی موظف شد تولیدات داخلی محصولات کشاورزی را به مرز خودکفایی برساند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) و در ادامه بررسی طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن، تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی ماده3 این طرح را به تصویب رساندند.

براین اساس، وزارت جهاد کشاورزی موظف است در واردات هر یک از کالاهای بند الف ماده یک این قانون برای تامین نیاز داخلی و تنظیم بازار به نفعی عمل کند که سالانه حداقل 10 درصد به میزان تولید داخلی این محصولات افزوده شود تا کالاهای مزبور به مرز خودکفایی برسند.

هم‌چنین ماده یک این طرح تصریح می‌کند: کلیه اختیارات، وظایف و امور مربوط به سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و انجام اقدامات لازم در موارد زیر از وزارت صنعت، معدن، تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می‌شود. تجارت اعم از صادرات، ‌واردات و تنظیم بازار داخلی محصولات و کالاهای اساسی زراعی ، باغی و گیاهان دارویی شامل گندم، برنج، جو، ذرت، پنبه‌وش، روغن و دانه‌های روغنی، چای، سیب‌زمینی، پیاز، حبوبات ، سیب، پرتقال، خرما، کشمش، قند، شکر و هم‌چنین محصولات دامی، طیور و آبزیان شامل شیر و فرآورده‌های لبنی، گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم مرغ و نیز پیله ابریشم.

 صنایع تبدیلی بلافصل ذیل با یک مرحله تبدیل در بخش کشاورزی: عمل آوری و حفاظت گوشت و محصولات گوشتی، عمل آوری و حفاظت آبزیان و محصولات حاصل از آبزیان، عمل‌آوری و حفاظت میوه و سبزیجات از فساد، روغن‌کشی، فرآورده‌های لبنی، تولید دانه‌های آسیاب شده، تولید نشاسته، تولید غذاهای آماده برای حیوانات، محصولات غذایی و صنایع تبدیلی مرتبط با انواع میوه، سبزی، سیفی و چای چنان‌چه در حوزه مسئولیت سایر وزارت‌خانه‌ها طبقه‌بندی نشده باشد. تولید فرآورده‌های گیاهی و انوع عرقیات، تولید کودهای عالی.

این ماده پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان، با 160 رای موافق، 3 رای مخالف و 12 رای ممتنع به تصویب رسید.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.