سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داوری: بازیهای غرب آسیا از نظر حیثیتی مهم است / اولین فینال ماهان در مرحله نیمه نهایی انجام می شود

ملی پوش تیم بسکتبال فولاد ماهان تاکید کرد: هر چند تیم های باشگاهی در میانه لیگ دو هفته بازیکنان خود را ندارند اما بازیهای غرب آسیا تیم حیثیتی است و باید مقام دوم قبلی را درخانه جبران کنیم.

جواد داوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد تمرینات تیم ملی قبل از بازیهای غرب آسیا توضیح داد: با توجه به قرار داشتن در جریان بازیهای لیگ وضعیت بدنی بازیکنان خوب است و هنوز در شرایط بازی هستیم از این لحاظ وضعیت خوب است و با چند روز تمرین این هفته هم روی هماهنگی بازیکنان کار شد.

وی ادامه داد: اکثر بازیکنان فعلی تیم ملی بازیکنان تیم قهرمان کاپ آسیا در ژاپن هستند و در هر حال مشکلی از نظر هماهنگی ندارند بازیکنان جدید مثل من و مهدی کامرانی هم که در ژاپن نبودیم هم قبلا با این نفرات بازی کرده ایم.

** سال بعد پنجمی جام ملت های آسیا را جبران می کنیم

وی در مورد بازیهای غرب آسیا توضیح داد: هر چند جواز حضور درجام ملت ها را از قبل گرفته ایم اما در کشور خودمان جبران مقام دومی غرب آسیا بسیار مهم است پنجمی جام ملت ها را هم که سال بعد جبران می کنیم.

ملی پوش ماهان در مورد ضربه خوردن تیم ها در جریان بازیهای لیگ اشاره کرد: شاید بازیکنان قبل از پلی آف یک هفته در خدمت تیم هایشان نباشند اما شرایط ملی و میزبانی مهم تر است این را هم در نظر بگیرید که اگر بازیکنان جوان را در این بازیها شرکت می دادیم و نتیجه مطلوب به دست نمی آمد حجم انتقادات چقدر زیاد می شد.

در هر حال در کشور خودمان نیاز داریم که قدرتمند ظاهر شویم.

**فولاد ماهان تیم یک دست تری است

داوری در مورد ادامه کار تیم فولاد ماهان در لیگ گفت: نتیجه نهایی تیم را از حالا نمی توان در نظر گرفت در تیم ما هیچ بازیکنی ستاره نیست و ترکیب یک دست تر است اگر با همین انسجام کار را ادامه دهیم قهرمانی اصلا دور از دسترس نیست شاید اسم مهرام خیلی بزرگ باشد اما توانایی در زمین مهم است و ما تلاش می کنیم با بازی های خوب در مراحل بعد این تیم را هم پشت سر بگذاریم.

بازیکن فولاد ماهان با اشاره به 2 بازی سخت در مراحل نیمه نهایی و فینال گفت: به هر حال شرایط پلی آف به بعد همین است و تیمی که قصد قهرمانی دارد باید خیلی قوی کار کند به نظرم فینال اصلی بازی ضربدری با مهرام است اگر این تیم را ببریم با روحیه مضاعی به فینال می رویم.

**شرایط باخت های نیم فصل دوم خاص بود

داوری در مورد فراز و نشیب های ماهان در فصل عادی توضیح داد: مسائل ابتدایی فصل را که همه می دانند شرایط یارگیری و تغییرات تیم، آن وضعیت را پیش آورد اما در نیم فصل دوم یک باخت با 2 امتیاز به زنجان داشتیم که در شرایط خاص اتفاق افتاد از جمله شرایط رسیدن به محل مسابقه که ساعت 12 شب رسیده و روز بعدش بازی کردیم با تمام این شرایط باز هم کم نیاوردیم و در پایان به خاطر اشتباهاتی کوچک مثل خطای گرفته نشده روی خودم بازی را از دست دادیم، در بازی مهرام هم که در تمام مسابقه بالاتر از حریف بودیم.

وی ادامه داد: اگر اشکالات خود را کنار بگذاریم چیزی وجود ندارد که باعث شود بازی ها را از دست بدهیم.

**برخورد و حاشیه در تمام تیمها هست

داوری در مورد حاشیه داشتن یا نداشتن ماهان تأکید کرد: در هر تیمی 12 بازیکن با 12 سلیقه مختلف حضور دارند به علاوه مربی که فرد واحدی است در جریان فصل و طی تمرینات پرفشار همیشه اتفاقات و برخوردهایی پیش می آید در تیم ما هم پنج بازیکن از یک تیم و 2 بازی از تیم دیگر آمده و ترکیب کاملاً عوض شد اما حالا هر کس وظیفه خود را کاملاً می داند و همه چیز خوب است تمام بازیکنان بازی هم را درک می کنند با این وجود همه تیم ها برخوردهایی بین خود دارند که در تیم ما هم هست اما نه در سطحی که با ایجاد دودستگی تیم را اذیت کند.

ملی پوش ماهان در پاسخ به اینکه تیم امسال ماهان بهتر است یا فصل قبل؟ تأکید کرد: ماهان سال قبل یکدست تر بود چون بازیکنان روی نیمکت کمتر بودند و اختلافات زیادی بین نفرات داخل و بیرون وجود داشت امسال شرایط تیم فرق دارد و هماهنگ کردن بازیکنان کار سخت تری بود اما شکر خدا در این مقطع فصل به شرایط واقعاً خوبی رسیده ایم./آق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.