سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فابيوس اعلام کرد نظاميان فرانسه تا ماه مارس از مالي خارج مي شوند

لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه در مصاحبه با يک روزنامه فرانسوي که چهارشنبه به چاپ مي رسد اعلام کرد پاريس پيش بيني مي کند درصورتي که همه چيز طبق برنامه پيش برود، با آغاز ماه مارس نظاميان خود را از مالي خارج کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري شين هوا ، فابيوس در مصاحبه با روزنامه مترو گفت: تصور مي کنم اگر همه چيز طبق برنامه پيش برود ، خروج نظاميان فرانسوي از مالي، مارس آغاز و بدين ترتيب از شمار نظاميان فرانسوي در اين کشور کاسته شود.
تقريبا چهار هزار نظامي فرانسوي درحال حاضر براي عمليات عليه شبه نظاميان تندرو در مالي مستقر هستند.
وزير خارجه فرانسه در ادامه گفت:  فرانسه قصد ندارد به طور دائم در مالي بماند. در واقع اين خود افريقايي ها و مردم مالي هستند که بايد امنيت ، تماميت ارضي و حاکميت اين کشور را تضمين کنند.
وي خاطرنشان کرد: در اصل به همين علت است که قصد داريم مأموريت برقراري امنيت را به نيروهاي افريقايي اعزامي به مالي  موسوم به AFISMA واگذار کنيم. ما خودمان قصد داريم به مأموريت مان در شمال که گروههاي تروريست در آنجا استقرار دارند، ادامه دهيم.
اين مقام ارشد فرانسوي مرحله نخست عمليات نظاميان کشورش را در مالي براي جلوگيري از فعاليت گروههاي تروريست و بازپس گيري شهرها در شمال مالي را بسيار موثر ارزيابي کرد.
فرانسه يازدهم ژانويه با هدف جلوگيري از پيش روي جنگجويان گروه موسوم به  بوکو حرام  به سوي پايتخت مالي، که سال گذشته کنترل بخش هاي وسيعي از شمال اين کشور را به تصرف خود درآوردند، مداخله نظامي در مالي را آغاز کرد.
به اعتقاد برخي از کارشناسان علت اصلي لشکر کشي فرانسه به کشور آفريقايي مالي تسلط بر منابع زيرزميني از جمله منابع غني اورانيوم در اين کشور است . 





برچسب ها: بین الملل ، فرانسه ، مالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.