سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود پزشک عمومی از مشکلات حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

مدیر گروه ستاد گسترش شبکه های بهداشت چهارمحال و بختیاری خبر داد: در حال حاضر ۳۱۰ خانه بهداشت، ۲۰ پایگاه بهداشت، ۶۸ مرکز بهداشتی و درمانی روستایی، ۳۵ مرکز بهداشتی شهری در سطح استان به مردم خدمات ارائه می کند.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
،دکتر محسن آذری‌پور افزود: از این تعداد ۲۲ مرکزبهداشتی و درمانی، شبانه روزی است که ۷ مرکز در شهرکرد، ۴مرکز در بروجن، ۳ مرکز درکوهرنگ، ۳ مرکز در لردگان، ۲مرکز در فارسان، ۲مرکز در کیار و یک مرکز در اردل فعال است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آمبولانس و تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی موردنیاز برای این مراکز فراهم شده است، تصریح کرد: در صورت لزوم پس از انجام مراقبت‌های اولیه، بیمار از این مراکز به بیمارستان‌های سطح استان اعزام می‌شود.

آذری‌پور با بیان اینکه در حال حاضر ۶ مرکز بهورزی در ۶ شهرستان برای تربیت بهورزان در سطح استان فعال است، گفت: تعداد واحدهای تسهیلات زایمانی که به مادران باردار خدمات رسانی می‌کنند، ۵ واحد است که به دلیل ارائه خدمات در این مراکز تا حد قابل توجهی از حجم مراجعات به بیمارستان‌ها کاسته شده است.

دکتر آذری پور اظهار کرد: مرکز بهداشت استان متولی ارائه خدمات به کل ساکنان در مناطق مختلف استان است.

وی با بیان اینکه هر وسیله و تجهیزات چه رفاهی و چه پزشکی عمر مفید محدودی دارد و پس از یک مدت مستهلک می‌شود، افزود: تعمیر و خریداری تجهیزات جدید نیازمند اعتبارات کافی است که با توجه به مشکلات اعتباری در سال های اخیر تهیه آمبولانس و دستگاه‌های احیاء و تامین دارو در اولویت برنامه‌های دانشگاه قرار گرفته است.

به گفته وی، با اقدامات موثر مسئولین وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به منظور تامین به موقع دارو، در حال حاضر چالش‌های پیش رو مرتفع شده است.

وی کمبود پزشک عمومی در استان را از دیگر مشکلات حوزه سلامت دانست و تصریح کرد: علی رغم مکاتبات متعدد با وزارت متبوع همچنان به طور متوسط با کمبود ۵۰ پزشک عمومی در مراکز بهداشتی و درمانی مواجه هستیم که این کمبود در نیمه دوم سال که پزشکان برای شرکت درآزمون دستیاری آماده می‌شوند، محرزتر می‌شود، البته سعی شده با چینش مناسب پزشکان ضمن جلب رضایت مردم تا حد امکان این مشکل را مرتفع کنیم.

دکتر آذری پور به نظارت مداوم و شبانه روزی از مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اشاره کرد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه مشکل و تخلفی با مسببان آن به شدت برخورد می‌شود.

وی همچنین از برنامه مدون بازدید مدیران، کارشناسان و مسئولین مربوطه از مراکز سطح استان خبر داد و افزود: به طور متوسط سالانه بیش از ۱۸۰ بازدید کارشناسی از مراکز سطح استان انجام می‌شود و در طول سال هر مرکز حداقل یک بار بازدید کارشناسی می‌شود.

وی گفت: در صورت بروز هرگونه مشکل در خصوص کمبود یا خرابی تجهیزات جهت پیشگیری از ایجاد اختلال در ارائه خدمات به مراجعان، موضوع در کمیته تدابیر ویژه دانشگاه مطرح و تصمیمات لازم اخذ و بودجه کافی از منابع موجود برای آن تخصیص داده می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: پزشک ، کمبود ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.