سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سومین افتتاحیه جشنواره هنرهای تجسمی فجر مطرح شد؛

موسسه صبا هنوز پاسخگو نیست

در سومین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به عدم پاسخگویی موسسه برای نمایش ندادن تولیدات جشنواره اشاره شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور حمید شاه آبادی معاونت هنری وزارت ارشاد و فرهنگی اسلامی، امیرنیا سرپرست مرکز تجسمی، عباس میرهاشمی دبیر کل جشنواره و جمعی از هنرمندان تجسمی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
حمید شاه آبادی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد بین المللی در این مراسم گفت: در دنیای امروز تصویر ماشین جنگی هزاره سوم است.
وی اظهار داشت: برخی که اندیشه های دیگری در سر دارند و از تصویرچیزی را در قالب فرهنگی ارائه می کنند در حقیقت اینگونه افراد به زبان تصویر چشم انداز خود را به عنوان رای و نظزات در فضای فرهنگی کشورها ارائه می کنند.
شاه آبادی ادامه داد: این ماشین دگرگون سازی است که هم انسان را و هم عالم را می خواهد تغییر دهد.
وی خاطر نشان کرد: جنس مقاومتی ما باید از جنس تصویر باشد تا از این طریق بتوانیم پاسخ صحیحی به این هجمه بدهیم.

*صبا هنوز پاسخی نداده است
میرهاشمی دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: متاسفانه بعد از گذشت چند روز از برگزاری افتتاحیه های جشنواره هنرهای تجسمی فجر هنوز موسسه فرهنگی هنری صبا و مدیران این موسسه پاسخی مبنی بر علت عدم برگزاری نمایشگاه جشنواره فجر نداده است.

*هیچ چیز سر جای خودش نیست
مهران هوشیار دبیر بخش سفال در افتتاحیه این مراسم گفت: در حال حاضر با هنری در هنرهای تجسمی مواجه هستیم که به آن سفال می گوییم که البته هنری کاربردی است.
وی خاطرنشان کرد: اما امروز در این فضای اجتماعی هیچ چیز سر جای خودش نیست و امیدواریم در سال های آینده بتوانیم جایگاهی برای هنر کاربردی ایجاد کنیم.
گفتنی است، بخش رقابتی پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا 13 اسفند در فرهنگسرای نیاوران ادامه دارد./ی2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.