سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویری/جزيره یا ناو جنگی؟!

جزيره متروكه هاشيما كه زماني يكي از پرجمعيت ترين جزيره ها در جهان محسوب مي شد ، اكنون تبديل به مكاني عاري از سكنه تبديل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، ابعاد جزيره هاشيما كه در 3 كيلومتري جنوب غربي جزيره كيوشو قرار دارد ، تنها 480 متر در 160 متر است اما با همين وسعت كم ، زماني يكي از پرازدحام ترين جزيره ها در جهان محسوب ميشد.


شكل اين جزيره كه بيشتر شبيه به كشتي هاي جنگي است باعث شده تا همگان نام «جزيره كشتي جنگي» را به هاشيما نسبت دهند.
در سال 1887 و پس از آنكه مشخص شد در زير اين جزيره مقادير بسيار بالايي ذخاير ذغال سنگ وجود دارد ، هجوم شديد كارگران به اين جزيره بي سابقه بود و تنها با گذشت چندسال ، جميعيت اين جزيره به 5300 نفر رسيد كه عمدتا كارگران معدن ذغال سنگ بودند.



با كسب درآمد در اين جزيره ساختماني بزرگ براي اسكان دادن به كارگران ساخته شده و دور جزيره با آرماتور بندي و بتن ريزي آمادگي مقابله با طوفان هاي دريايي و سونامي را پيدا كرد و شكل اين جزيره تبديل به يك كشتي جنگي شد.
سرانجام پس از آنكه كاربري ذغال به دليل رايج شدن استفاده از نفت به جاي ذغال سنگ كاهش يافت ، بسياري از كارگران تصميم به ترك اين جزيره بدون بردن اثاثيه خود گرفتند و بالاخره در سال 1974 ميلادي ، هاشيما تبديل به جزيره اي خالي از سكنه شد.


ورود به اين جزيره مدتها از سوي مقامات ژاپني ممنوع اعلام شده بود كه سرانجام با اصرار خبرنگاران در سال 2005 ورود به هاشيما قانوني اعلام شد.
برچسب ها: جزیره ، کشتی جنگی ، تصاویر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.