سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علي كريم در نشست پرسش و پاسخ "من عاشق سپيده صبحم":

تحت تإثیر سینمای کیارستمی هستم /فیلم من مثل" رسوایی" با ویترین بازیگرهایش مخاطب جذب نمی‌کند

فيلم سينمايي "من عاشق سپيده صبحم" برعكس فيلم سينمايي "رسوايي" با ويترين بازيگرهايش مخاطب را جذب نمي‌كند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست پرسش و پاسخ "عاشق سپیده صبحم" با حضور "علی کریم" کارگردان و نویسنده و "علی آشتیانی‌پور" تهیه‌کننده، "بهزادمصلح" تدوینگر، "علیرضا علویان " صدابردار، "امیر عزیزی" بازیگر و "علی هدایی" مدیر فیلمبرداری برگزار شد.
"علی آشتیانی‌پور" تهیه‌کننده ضمن تشکر از مجچری جلسه بابت این که سراغ پول او را بابت ساخت این فیلم گرفت گفت: قصد من به عنوان تهیه‌کننده حمایت از "کریم" به عنوان کارگردان جوان بودم که گاهی ممکن است هنرمندان از این جهت به عقلشان شک کند.
وی در خصوص بودجه‌ی تولید این فیلم عنوان کرد: میلی به مطرح کردن بودجه‌ی فیلم ندارم و امیدوارم هزینه‌ی مصرف شده در این فیلم بابت جذب مخاطب مؤثر بوده باشد.
در ادامه "علی کریم" کارگردان فیلم در خصوص ایده‌ی ساخت این فیلم عنوان کرد: ترجیح می‌دهم حرفی در مورد فیلم نزنم به دلیل آنکه فیلم "عاشق صبح سپیده‌ام" فیلمنامه‌ای ساده‌ای است که در صورت صحبت در مورد آن حرف‌های غیر‌متعارف به آن سنجاق می‌شود.
وی ادامه داد: همیشه تحت تأثیر سینمای "کیارستمی" هستم و به دلیل همکاری در فیلم " شیرین" با وی همیشه خود را شاگرد او می‌دانم.
در ادامه "امیر عزیزی" بازیگر فیلم در خصوص حضور خود گفت: در ابتدا به عنوان دستیار برنامه‌ریز با کارگردان همکاری داشتم اما به دلیل بروز مشکل برای یکی از نقش‌های مجبور به بازی شدم وی ادامه داد: شرایط فیلم طوری بود که باید فیلمنامه به طور دقیق گفته می‌شد در غیر اینصورت کارگردان صحنه‌ی فیلمبرداری را متوقف می‌کرد.
"علی کریم" کارگردان در خصوص زمان فیلم اظهار داشت: 115 دقیقه زمان فیلم بوده است که در 38 جلسه تولید شده است و در جهت تولید بودجه این فیلم در ابتدا با حساب خالی شروع به کار کرد.
"بهزاد مصلح"تدوینگر فیلم در مورد نوع کار تصریح کرد: این فیلم کاری جذاب در عین حال سخت بود و باید به صورت بر ش دو بخشی صورت می‌گرفت در ادامه "علیرضا علویان" با توجه به برعهده گرفتن صدا‌گذاری چند فیلم در جشنواره امسال گفت: صداگذارسی چند فیلم در جشنواره امسال گفت: صداگذاری در دو فیلم" رسوایی" و "عاشق سپیده صبحم" بسیار متفاوت بوده است بطوریکه در فیلم "من عاشق سپیده صبحم" صدا‌های فضای بیرونی همچون خیابان و گنجشک‌ها در کل حذف شده بود.
"علی آشتیانی‌پور" در خصوص مشکلات سینمای ایران اطهار داشت: سینمای ایران حال خوبی ندارد و به همین جهت سینمای مستقل نیز به خاطر این یأس و ناامیدی شرایط بدی برای اکران خواهد داشت.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی سرمایهگذاری اقتصادی نمی‌توان کرد و تنها حداقل باید برای سینمای مستقل ارزش و احترام بیشتری قائل شد.
بعد از مطرح کردن نمایش "تخت نرد" در فیلم توسط مجری جلسه به حاشیه کشیده شد به دلیل اینکه نمایش این بازی در کشور اسلامی حرام بوده است.
 در ادامه "علی کریم" عنوان کرد: هر فیلمسازی کار هنری را خلق می‌کند که بیشتر به آن علاقه و اعتماد دارد و برای جذب مخاطب دنبال ستاره‌های سینما نیست وی اظهار داشت: فیلم من مثل فیلم "رسوایی" با ویترین بازیگرهایش مخاطب جذب نمی‌کند بلکه مخاطبان خاص خود را دارد.
"کریم" خاطرنشان کرد:"من عاشق سپیده صبحم" از بودجه‌ی شخصی و یا کمک از همکارانم همچون "علویان" ،"آشتیانی‌پور"دیگر عوامل تولید شده است که موضوع آن به سمت جامعه‌ی تنها پیش می‌رود که جامعه‌ی ایران و جهان را تنها تنهاتر نشان می‌دهد./ص


براي ديدن اخبار و عكسهاي جشنواره اينجا را كليك كنيد
برچسب ها: عاشق ، سپیده ، صبح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.