سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارن پاليسي گزارش داد

سياست خارجي آمريكا در مسير "کوچک سازي"

"ديويد روتكوف" در مقاله اي تحليلي تحت عنوان "كوچك سازي سياست خارجي آمريكا" كه در نشريه "فارن پاليسي" به چاپ رسيده است به شكست سياست هاي آمريكا در افغانستان و عراق اشاره كرده و معتقد است كه دولت آمريكا بدليل هراس از تكرار تجربه مشابه به انجام عمليات از طريق پهپادها و حملات سايبري روي آورده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، نويسنده در مقاله خود به حملات جنايتكارانه آمريكا از طريق "پهپاد"ها اشاره مي كند و مي گويد "ميزان عمليات نظامي آمريكا از طريق پهپادها در يمن و پاكستان افزايش يافته است و حريم هوايي اين كشورها از سوي آمريكا نقض شده است، حملاتي كه باعث برجاي گذاشتن خسارات جاني و مالي فراوان و از دست رفتن جان انسانهاي بيگناه بسياري شده است." 

نويسنده در ادامه به بحران سوريه اشاره مي كند و اذعان مي كند كه "هيلاري كلينتون" وزير امور خارجه تازه بركنار شده آمريكا خواهان حمايت مستقيم از تروريست هاي سوري بود و در اين باره مي گويد "بحران سوريه به بدترين وضعيت خود رسيده است. آمريكا نمي داند كه اتخاذ كدام سياست در اين باره موثرتر است. در اين ميان دولت روسيه از دولت بشار اسد رئيس جمهوري سوريه حمايت كاملي بعمل آورده است. جامعه بين المللي نيز در مورد بحران سوريه نظر يكساني ندارد. 

طبق گزارشي كه بتازگي توسط روزنامه "نيويورك تايمز" منتشر شده است هيلاري كلينتون به همراه ديويد پترائوس رئيس سابق سازمان سيا براي تسليح مستقيم تروريست هاي سوري برنامه ريزي هاي لازم را انجام داده بودند. واقعيت آنست كه دولت اوباما از اجراي كامل اين برنامه خودداري كرده است زيرا مي داند كه نمي تواند مخاطرات زياد آن را متحمل شود زيرا مي داند به سياست خارجي آمريكا لطمات بيشتري وارد خواهد شد.

نويسنده مقاله با اشاره به هراس اوباما از تكرار فاجعه دوران جورج دبليو بوش مي گويد "شواهد نشان مي دهند كه آمريكا مايل است تا از شركت در جنگي ديگر همچون افغانستان و عراق خودداري ورزد. اما بايستي پرسيد آيا حملات سايبري آمريكا و حمله از طريق پهپادها مخاطرات آمريكا را كاهش خواهد داد يا افزايش ؟ دولت اوباما در هراس است كه به سياست هاي مشابه دوران زمامداري جورج بوش دچار نشود و آن اشتباهات را تكرار نكند. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.