سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضايي:

با رعايت عدالت سياسي، عدالت اقتصادي هم برپا مي‌شود

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: چنانچه عدالت سياسي رعايت شود؛ عدالت اقتصادي هم برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "محسن رضايي" دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در نشست " تبيين دهه پيشرفت و عدالت"که در دانشگاه  پرديس قم برگزار شد، با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري به درستي دهه چهارم انقلاب را دهه پيشرفت و عدالت نامگذاري كرده است، اظهار داشت: چنانچه اين پيشرفت و عدالت در كشور بوجود آيد، نبايد دغدغه‌اي وجود داشته باشد.
 
وي با بيان اينكه كشور از ايستگاه‌هاي مختلف عبور كرده است، اظهار داشت: کشور ما با عبور از ايستگاه‌هاي سياست، قدرت، زندگي، اقتصاد و اخلاق در صدد تحقق پيشرفت و عدالت بوده است.
 
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: ايستگاه سياست با پاكسازي و بازسازي از نظام شاهنشاهي و استكباري به سرانجام رسيد.
 
رضايي ادامه داد: اگر فقط به سياست پرداخته مي‌شد و قدرت در نظر گرفته نمي‌شد همانند کشور ژاپن تحت سلطه مي‌شديم؛ در جنگ تحميلي زماني كه 5 استان تحت اشغال دشمن قرار گرفت با استفاده از ايستگاه دوم به خوبي از اين مرحله گذر كرديم.  
 
وي با بيان اينكه سه دولت گذشته تلاش داشتند تا به ايستگاه زندگي برسيم، ادامه داد: با دستيابي به تمام اين ايستگاه‌ها مي‌توان قله نهايي را فتح كرد كه قله زندگي بسيار مهم و كليدي است چرا كه تنها با سياست و قدرت توپ و تانك نمي‌توان يك كشور استوار داشت.  
 
دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام با اشاره به مانع‌تراشي دشمنان در دستيابي به قله نهايي تصريح كرد: اگرچه مانع‌تراشي‌هاي دشمنان در كار نبود باز هم مسير سختي را در رسيدن به هدف نهايي پيش رو داشتيم اما  در شرايط كنوني اين مهم بسيار سخت‌تر از گذشته خواهد بود. 
 
وي اضافه کرد : همه از فتح قله‌هاي نهايي ايران ناراضي هستند و در اين فضا بايد هوشيار بوده و براي زندگي مردم و اقتصاد و اخلاق برنامه‌ريزي دقيق داشت تا به سمت جلو حركت كنيم.  
 
رضايي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درباره ظرفيت‌هاي بي‌شمار انساني و مادي گفت: برخلاف گذشته امروزه 80 درصد ثروت كشورهاي پيشرفته حاصل از فكر و ايده و تجربه  بوده و 20 الي 30 درصد را منابع طبيعي تشكيل مي‌دهد لذا مي‌توانيم با چنين ظرفيت‌هايي تحولاتي عظيم بوجود آوريم.
 
وي در جمع دانشجويان با تاکيد بر اينکه من برنامه‌هاي مشخصي دارم، به برخي از آنها اشاره کرد و افزود: حرفه‌اي بودن نظام وظيفه به جاي اجباري بودن، فدرالسيم اقتصادي، تبديل كردن يارانه‌هاي تورمي به يارانه‌هاي درآمدي از جمله برنامه‌ها براي آينده است.
 
رضايي در اينباره ادامه داد: با ارائه طرحي که در زمان مشخص آن را بازگو مي‌کنم؛ تورم‌ و بيكاري  از ميان رفته و پول بيشتري به دست خانواده‌ها مي‌رسد؛ در نهايت توليد ملي افزايش پيدا مي‌کند.
 
وي با اشاره به اينكه الگوي مصرف در كشور درست نيست و نياز به فرهنگ‌سازي دارد، افزود: رفتار با مردم بايد منطقي و علمي بوده كه با اين رفتارها در اين صورت مردم زودتر از مسئولين وارد صحنه خواهند شد.
 
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان با اشاره به اينكه درباره كانديداتوري در انتخابات 92 در روزهاي آينده نظرم را اعلام خواهم كرد، خاطرنشان كرد: چنانچه عدالت سياسي رعايت شود؛ عدالت اقتصادي هم برپا خواهد شد و هر كس در كشور سر جاي خودش باشد 50 درصد مسائل حل خواهد شد لذا مديريت كارها را بر توزيع عادلانه ثروت بايد ارجح بدانيم و من قول خواهم داد با جديت عمل كرده تا تبعيض بوجود نيايد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رضایی ، مجمع ، دبیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.