سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديدار بايدن با نخست وزير انگليس

"ديويد كامرون" نخست وزير انگليس امروز با "جو بايدن" معاون وزير امور خارجه آمريكا ديدار مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري دولتي كويت، بايدن در اين ديدار نگراني دولت اوباما از احتمال خروج انگليس از اتحاديه اروپا را به وي ابلاغ كرده است.

بايدن و همسرش جيل در ساعات پاياني روز گذشته به انگليس رسيدند.

انگليس مقصد آنان در سفر كوتاه مدت خود به كشورهاي اروپائي و از جمله فرانسه و آلمان بوده است. بايدن ديداري جداگانه نيز با "نيك كلگ" معاون كامرون و رهبر حزب ليبرال دموكرات داشته است و در اين ديدار بايدن به وي نيز نگراني آمريكا از احتمال خروج انگليس از اتحاديه اروپا را اعلام كرده است.

 كامرون اواخر ماه گذشته ميلادي وعده داد كه مسئله ماندن و يا خروج انگليس از اتحاديه اروپا را در سال 2017 به همه پرسي عمومي خواهد گذاشت. بايدن روز گذشته در مصاحبه با نشريه "تايمز" گفته بود "ما ارزشهاي مشتركي با انگليس داريم و همچنين روابط نزديكي نيز با اتحاديه اروپا داريم." بايدن در ادامه اين مصاحبه با ابراز تمايل به باقي ماند انگليس در اتحاديه اروپا گفته است "بر اين باوريم كه انگليس قدرتمندترين كشور عضو اتحاديه اروپا و اعتقاد داريم كه اتحاديه اروپا با حضور انگليس قوي تر خواهد بود." 

گمانه زني هاي انجام شده نشان مي دهند كه احتمالا صحبت در مورد برنامه هسته اي ايران، وضعيت امنيتي شمال آفريقا و بحران در سوريه نيز احتمالا از جمله موضوعات مورد صحبت بوده اند.


برچسب ها: بایدن ، انگلیس ، کامرون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.