سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ خاموش در دی ماه بالاترین آمار در خراسان رضوی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی عنوان کرد: در دی ماه سال جاری مرگ بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن بالاترین آمار را داشته است.



 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،آریا حجاری با بیان این مطلب ادامه داد: طبق آمار پزشکی قانونی در سال‌های اخیر پرخطرترین ماه با 94.19 درصد مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی دی ماه بوده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری نیز تا پایان آذر ماه آمار مقایسه‌ای نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد کاهش را نشان می‌دهد در صورتی که این آمار متاسفانه در دی ماه امسال نسبت به سال گذشته 27 درصد افزایش داشته است.

حجازی تصریح کرد: در طول دی ماه سال جاری 2 زن و 17 مرد بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده‌اند.

وی درباره کل آمار مسمومین بر اثر گازگرفتگی از ابتدای سال تا پایان دی ماه گفت: در استان خراسان رضوی 49 نفر آمار مسمومین از ابتدا تا دی ماه است که از این تعداد 30 مورد مربوط به 9 ماه اول سال بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی در خصوص دلایل مسمومیت با مونوکسید کربن، توضیح داد: از مهم‌ترین دلایل می‌توان به استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش و یا نقص فنی در دودکش‌ها و طریقه نصب اشتباه، استفاده از وسایل خوراک‌پزی به منظور گرمایش و ... اشاره کرد.

وی در پایان عنوان کرد: متاسفانه بر اساس آمار خراسان رضوی در بین استان‌های پر خطر کشور بعد از تهران با 9.21 درصد مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی از سال 89 تا آبان 91، جایگاه دوم کشوری را اشغال کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: خراسان ، مرگ ، مسمومیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.