سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موخوره را آسان درمان کنید

اگر شما هم مشکل موخوره دارید بدانید که استفاده دو نکته طلایی می‌تواند راهکار مناسبی برای پیشگیری از موخوره باشد.

زهرا جلالی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ موخوره را دو یا چند شاخه شدن انتهای مو دانست و گفت: موخوره در واقع نوعی شکستگی مو است که در اثر دستکاری زیاد مو ایجاد می شود که این وضعیت بیشتر در خانم هایی که موهای بلند دارند ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه موخوره وقتی که ایجاد شد چاره ای برای ترمیم دوباره آن وجود ندارد، افزود: برس زدن بیش از حد و غلط، تحت کش قراردادن مو، صاف کردن موهای فر، استفاده از رنگ موهای دائمی، استفاده بیش از حد از وسایل گرمازا مثل سشوار از جمله مواردی است که سبب آسیب به موها می شود.
 
این متخصص پوست و مو ادامه داد: تنها راه درمان موخوره آن است که موها را از بالای آن قسمتی که دچار موخوره شده است کوتاه کنیم این کار سبب می شود که شکاف ایجاد شده در نوک مو به سمت ریشه مو حرکت نکند و از بدتر شدن وضعیت پیشگیری می کند.
 
حلاجی با بیان اینکه موخوره آسیبی است که بر اثر آن لایه سطح محافظ نوک مو از بین می رود و شکاف طولی در مسیر موها به وجود می‌آورد اظهار داشت: برای پیشگیری از ایجاد موخره علاوه بر پرهیز عوامل ایجاد کننده موخوره توصیه می شود پس از هر بار استفاده از شامپو از روغن هایی مانند روغن بادام و نارگیل استفاده شود.
برچسب ها: موخوره ، مو ، سشوار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.