سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد مرکز پژوهشهای مجلس در مورد قیمت نفت در سال 92/ احتمال تعيين نرخ نفت در بودجه حدود 90 دلار

مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، قیمت نفت کشورهای مختلف در سال 2013 را پیش‌بینی کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات انرژی ، صنعت و معدن این مرکز اعلام داشت: از لحاظ نظری و عملی، سرازیر شدن درآمدهای نفتی موجب افزایش ذخایر مالی و ارز خارجی می‌شود و کشور را با مسئله انتخاب میان مصرف حال و آینده و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی روبرو می‌کند و عکس آن کاهش درآمدهای نفتی نیز مستلزم آن می‌شود که دولت برای تامین بودجه خود استراتژی‌های جدیدی را در لایحه بودجه خود قرار دهد، اما اهمیت مسئله در کشورهای گوناگون، متفاوت است.

اداره اطلاعات انرژی قیمت نفت خام برنت و نفت خام غرب ایالات تگزاس در ازای هر بشکه را به ترتیب 104 و 38/88 دلار برای سال 2013 تخمین زده است. این در حالی است که شنیده می‌شود دولت جمهوری اسلامی ایران قصد دارد در پیش‌بینی خود برای بودجه سال 1392 نفت خام را از قرار بشکه‌ای 90 دلار در نظر بگیرد . در مجموع با توجه به پیش‌بینی اکثر کشورها که قیمت نفت خام را برای درج در بودجه خود زیر 100 دلار در نظر گرفته‌اند رشد کند اقتصادی جهان در سال 2013 را نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: با توجه به رشد کند اقتصاد دنیا و نوسانات قیمت نفت در بازار جهانی، بیشتر کشورها قیمت نفت خود را برای بودجه سال 2013 بین 80 تا 90 دلار برای هر بشکه پیش‌بینی کرده‌اند. به نظر می‌رسد لازم است دولت به منظور کاهش خطرپذیری و با احتساب شرایط کنونی دنیا و اعمال برخی شرایط ناخواسته علی ایران، قیمت نفت در لایحه بودجه سال 1392 کل کشور را با ملاحظات دقیق‌تری در نظر بگیرد. بنابراین اگر قیمت نفت خام ایران در لایحه بودجه سال 1392 ، 90دلار در نظر گرفته شود، حد بالای قیمت های در نظر گرفته شده در دیگر کشورهای ذکر شده در این گزارش خواهد بود.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: قیمت نفت ، بودجه ، مجلس ، تگزاس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.