سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحليل پايگاه خبري "اهرام آنلاين":

گام مثبت تهران براي همكاري با قاهره در راستاي رفع بحران سوريه

پايگاه خبري "اهرام آنلاين" در گزارشي از ابراز تمايل كشورمان به همكاري ديپلماتيك با دولت مصر به منظور يافتن راه حلي به منظور رفع بحران سوريه گفته است و آن را گامي "مثبت" قلمداد كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اهرام آنلاين، اين پايگاه خبري – تحليلي مصري در ابتداي گزارش به ابراز تمايل كشورمان به همكاري با مصر در جريان بحران سوريه مي پردازد و مي گويد "تهران ابراز تمايل كرده كه مشاوره و همكاري با قاهره را با هدف رسيدن به راه حلي سياسي براي رفع بحران سوريه ادامه خواهد داد.

" مجتبي اماني" رييس دفتر حافظ منافع ايران در مصر در جريان برگزاري نشست سازمان همكاري اسلامي در قاهره در اين باره گفته است كه مذاكرات ميان ايران و مصر در مورد همكاري هاي سه جانبه به منظور حل بحران سوريه ادامه دارد.

ايران متعهد است كه به مشاوره هاي لازم با قاهره در اين باره مبتني بر پيشنهاد محمد مرسي رئيس جمهور مصر به منظور رفع بحران سوريه ادامه خواهد داد." 

اهرام آنلاين اين تصميم را گامي "مثبت" از جانب جمهوري اسلامي ايران قلمداد كرده است و مي نويسد "گروه تماس منطقه اي در رابطه با بحران سوريه تشكيل شده است. ايران گام هاي مثبتي را در اين رابطه برداشته است و در صورت همكاري تركيه و عربستان به همراه مصر مي توان به نتايج مثبتي براي حل مسالمت آميز اين بحران دست يافت." 

در پايان اين تحليل آمده است "علي اكبر صالحي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در ماه آگوست در مصاحبه با روزنامه "الاهرام" چاپ قاهره از تمايل ايران به گسترش روابط دوستانه با كشور برادر خود يعني مصر خبر داد." 


برچسب ها: سوریه ، مصر ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.