سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطهري:

وزارت ارشاد در حوزه ممنوعيت به کار گيري عناوين بيگانه موفق عمل نکرده است

نماينده تهران خطاب به وزير ارشاد گفت: عليرغم وجود قانون ممنوعيت به کارگيري اسامي ، عناوين و اصطلاحات بيگانه از سال 75 تا کنون اقدام مناسبي در اين راستا صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علي مطهري نماينده تهران در مجلس در جلسه علني امروز (سه‌شنبه 17 بهمن) در خصوص اظهارات سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي که براي پاسخگويي درباره علت سهل‌انگاري در اجراي قانون ممنوعيت به کارگيري اسامي، عناوين و اصطلاحات بيگانه در صحن حاضر شده بود، گفت: برخي از توضيحات وزير در خارج از موضوع بحث بود چرا که برگزاري همايش‌هاي بزرگداشت حافظ، سعدي و ساير شعرا هر چند بحث مهمي است ولي ارتباطي با موضوع امروز نداشت.

وي تصريح کرد: وزير ارشاد معتقدند وزارتخانه تحت امرشان وظيفه اخطار دادن را دارد ولي طبق قانون وزارت ارشاد متولي برخورد با به کارگيري اصطلاحات بيگانه است و بايد هماهنگي بين نهادهاي مربوطه را انجام دهد.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس خاطر نشان کرد: در چند سال اخير به کارگيري الفاظ لاتين در جامعه زياد شده و فروشگاه‌ها حتي براي کالاهاي توليد داخلي نيز از اين اسامي استفاده مي‌کنند.

نماينده تهران با بيان اينکه استفاده از الفاظ بيگانه زمينه‌ساز ترويج فرهنگ غربي خواهد شد، گفت:‌ قانون برخورد با اين پديده از سال 75 موجود است ولي تا به امروز اقدام مشخصي در اين راستا صورت نگرفته است.

مطهري در ادامه اظهار داشت: گويا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اين مسئله را به عنوان يک معضل ندانسته و آن را پيگيري نمي‌کند ولي اين موضوع مهم بوده و بايد در دستور کار قرار بگيرد.

وي در پايان به گفته‌اي از شهيد مطهري اشاره کرد و گفت: استفاده از اسامي، گويش و القاب بيگانه نشانه عدم استقلال فکري است.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: مطهری ، مجلس ، وزیر ارشاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.