سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه فرضي کلينتون به اوباما در اشپيگل

نشريه اشپيگل آلمان نامه اي فرضي از هيلاري کلينتون وزير امور خارجه سابق آمريکا منتشر کرد که در آن وي قبل از ترک اين مسند توصيه هاي خود را به باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور در خصوص چگونگي مواجه شدن با چالش هاي حوزه سياست خارجي مطرح کرده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،  اريک فولات نويسنده اين مطلب که تاريخ آن 24 ژانويه، يعني قبل از پايان دوره تصدي هيلاري کلينتون است مي نويسد: 
هيلاري کلينتون به عنوان وزير امور خارجه (سابق) آمريکا ، تجربه دست اول زيادي در اين حوزه کسب کرده است اما وي به زودي از اين سمت کنار مي رود. کلينتون قبل از ترک وزارت امور خارجه در موقعيتي عالي قرار گرفته است تا توصيه هاي ارزشمندي به رئيس خود درباره چالش هاي حوزه سياست خارجي آمريکا بدهد. 

نويسنده در ادامه نامه خداحافظي تخيلي کلينتون به باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا را چنين به رشته تحرير درآورده است:
معمولا دوره نخست روساي جمهور آمريکا دوره تمريني تلقي مي شود اما دوره دوم دوره اي بسيار مهم است که در آن آنها بايد ميراث تاريخي خود را بر جا بگذارند. شما در سال 2008 تازه وارد کاخ سفيد شده بوديد و تازه تعدادي از اصول اساسي سياست خود را تعريف کرده بوديد که مجبور شديد براي آماده شدن براي دور بعدي (رياست جمهوري)، با رقباي سياسي خود و حزب خود از در مصالحه در آييد. حالا ديگر اين بار را بر دوش نداريد. تا آنجا که به مقام شما مربوط مي شود، شما مجبور نيستيد براي هيچ چيز يا هيچ شخصي ، از جمله گروههاي لابي و کمک کنندگان مالي ، جايي باز کنيد.  در نظام ما هيچکس بيش از دو دوره رئيس جمهور نمي شود و اين چيز خوبي است. 

نويسنده نامه خداحافظي فرضي کلينتون به اوباما حرکت در ميدان مين خاورميانه، تغييرات اساسي در منطقه خاورميانه ، برقراري توازن قدرت (در خاورميانه) را جزو چالش هاي رئيس جمهور آمريکا در حوزه سياست خارجي اين کشور ذکر مي کند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.