سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فجر سی و یکم در آینه سیمرغ بلورین؛

"خاک و مرجان" فیلم هندی است/"فیلم های دولتی" گریبان فیلمنامه ها را گرفته اند

فیلم های تحت حمایت دولت با معضل بزرگی چون فیلمنامه ناقص روبرو شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در قسمت پنم از سری برنامه های "هفت" ویژه جشنواره سی و یکم فیلم فجر با اجرای محمود گبرلو به طور زنده از برج میلاد، حسین معززی نیا منتقد سینما گفت: جشنواره‌ی امسال با توجه به اظهار نظرهای متفاوت منتقدان و نبود اجماع نظرها نسبت به دو سال گذشته موقعیت چندانی نداشته است. وی ادامه داد: بی شک افزایش تعداد فیلم های اول اتفاق خوبی است اما ساخت فیلم اول به هر قیمت و ورود به این عرصه کار درستی نیست و در واقع ساخت فیلم اول بسیار مهم تلقی می شود امسال اثر "دهلیز" بهروز شایقی به عنوان یک فیلم اولی قابل قبول بود.
این منتقد اظهار داشت: متاسفانه در فیلم هایی که به جنایت آمریکایی ها پرداخته شده مشکل جدی فیلمنامه به چشم می خورد این معضل تقریبا تمام فیلم های همراه با حمایت دولتی را در بر می گیرد.
معززی نیا عنوان کرد: "حوض نقاشی" را دوست داشتم این فیلم به عنوان یک  اثر تاثیرگذار با به تصویر کشیدن شلوغی جامعه امروز ما برای مردم اجتماع کلافه ما بدون روشنفکر نمایی یک اثر ایده آل است.
آنتونیا شرکا منتقد سینما در ادامه این نشست اظهار داشت: "خاک و مردان" یک ملودرام غلیظ خوش آب و رنگ بود اما به عنوان یک فیلم هندی به طور حتم مخاطب ایرانی پیدا نخواهد کرد اما در فیلم "حوض نقاشی" با توجه به رویکرد مازیار میری برای گنجاندن یک المان تازه خوب بود اما نگار جواهریان همانند دو فیلم قبل دچار تکرار شده بود.
وی ادامه داد: استفاده از دو بازیگر شناس برای نقش دو معلول کمی از واقعیت پذیری آن می کاست اما ترحم نکردن اثر به شخصیت ها از نکات بارز اثر محسوب می شود و در خدمت بود معماری شهر در سینما در "حوض نقاشی" به طور قابل لمس و محسوسی تامل برانگیز است./ي2

براي مشاهده آخرين اخبار، تصاوير و فيلم هاي جشنواره اينجا را كليك كنيد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.