سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

سهم 10 درصدی صندوق ذخیره ارزی به تولید اختصاص یابد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، خواستار تخصیصی سهم 10 درصدی صندوق ذخیره ارزی به بخش تولید کشورشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندان هاشم پوردر نشست شورای اداری شهرستان جویبار با اشاره به اینکه پنج طرح صنعتی در شهرهای مازندران با سرمایه گذاری 9 میلیارد تومان و اشتغالزایی 158 نفر در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، گفت: 8 طرح مهرماندگار با سرمایه 335 میلیارد تومان و اشتغالزایی 665 نفر در مازندران بهره برداری خواهد شد.

وی به تغییرات قیمتی قانونی و منطقی در کشور اشاره کرد و افزود: برخی از این افزایش قیمتها اجتناب ناپذیر بوده و نمی توان عنوان گرانفروشی یا کم فروشی به آنها اطلاق کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد : 61 جلسه با حضور 121 صنعت گر در قالب ستاد تسهیل استان در مازندران برگزار که از هزار و 20 درخواست مطرح شده در دبیرخانه ستاد تسهیل، بیش از 700 مصوبه تصویب شد.

هاشم پور با اشاره به وضعیت حساس کشور گفت: اجرای هدفمندی یارانه ها، آزاد شدن حامل های انرژی، تحریم و افزایش قیمت ارز از جمله مواردی است که فعالیت های اقتصادی کشور را تحت الشعاع قرار داده است

فرماندار جویبار نیز در این نشست گفت: مدیران بانکهای عامل برای ارائه تسهیلات بهتر به متقاضیان شهرستان توجه جدی شود.

نیک نژاد با اشاره به اینکه از 29 هزار و 600 جمعیت فعال شهرستان 24 درصد در حوزه صنعت فعالیت دارندافزود: جمعیت شاغلان شهرستان 93.5 درصد و نرخ بیکاری در شهرستان 6.5 درصد است.

وی با اشاره به 280 میلیون دلار صادرات غیرنفتی پارسال مازندران تصریح کرد: از این میزان 42 میلیون دلار مربوط به شهرستان جویبار بوده است.

فرماندار شهرستان جویبار گفت: از ابتدای امسال تاکنون 36 میلیون دلار صادرات غیرنفتی در شهرستان جویبار صورت گرفت./س

برچسب ها: صندوق ، ذخیره ، ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.