سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تاکید کرد:

نقش موثر هنر در انتقال مفاهیم انقلابی

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: انتقال صحیح و عمیق مفاهیم انقلابی به ویژه در میان نسل جوان جامعه امروز به وسیله استفاده مناسب از ابزار هنری و فرهنگی ممکن می شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاد اطلاع رسانی ویژه برنامه های «چله انقلاب اسلامی» سید هاشم بنی هاشمی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که امروزه در دنیا با رقابت قدرت های مختلف روبه رو هستیم، اظهار داشت: قدرتی در حال حاضر می تواند در دنیا موثر باشد که با تکیه بر استقلال، خود باوری و عزت نفس، از داشت‌های علمی خود در مسیر صحیح استفاده کند.

وی عدم اعتماد به نفس و خود باوری را موجب انفعال یک مملکت عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران دارای بار معنوی، علمی، ایثار و شهادت بوده و این ها همه نشات گرفته از ایمان و باور صحیح جامعه است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این مطلب که برنامه های تشریفاتی در پیشبرد اهداف انقلاب موثر واقع نمی شود، گفت: برگزاری جشن های انقلاب بدون مشارکت مردم شکل موثری پیدا نکرده و در این راستا استفاده از ابزار فرهنگی و هنری نیز لازم به نظر می رسد.

وی با بیان این که جوانان امروز در دوران انقلاب و یا بعد از آن و حتی دوران سازندگی حضور نداشته اند، ابراز داشت: انتقال تجربیات بزرگان و مفاهیم انقلابی می تواند در شناخت راه صحیح و خود باوری آن ها بسیار مثمر ثمر باشد که برگزاری برنامه هایی همچون نمایشگاهی تحت عنوان «ایران هسته ای»، «رویای آمریکایی» در سطح کشوری و همایش «دست برتر» با بهره گیری از توان هنری و فرهنگی توسط موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی می تواند از جمله اقدامات موثر در این زمینه محسوب شود.

بنی هاشمی حضور و مشارکت جوانان برای توسعه و پیشرفت جامعه چه از نظر مدیریتی و چه از نظر پیشرفت های علمی و دگرگونی ‌های آن بسیار موثر دانست و تصریح کرد: جوانان با مطالعه دقیق تاریخ معاصر ایران می توانند آینده سازان این مملکت باشند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی اضافه کرد: جوانان با شناخت و درک صحیح این تجربیات می توانند بهتر و محکم تر از گذشتگان در این مسیر گام بردارند؛ چرا که با حوادث و مشکلات آن دوران روبه رو نیستند و مسائلی متناسب با روحیات خود را در پیش رو دارند.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقاء خودباوری و عزت نفس در جوانان و نوجوانان گفت: همه آموزه های قرآن کریم و رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بر فطرت انسانی و خودباوری تاکید دارد که این خود خط مشی نظام جمهوری اسلامی بوده است.

بنی هاشمی ادامه داد: همین روحیه خود باوری در میان جوانان سبب شد تا پس از انقلاب با وجود همه مشکلات و موانع راه به سوی محافل علمی جهان باز و خود را به جهانیان اثبات کنیم.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه ها و معرفی دستاوردهای انقلاب در این ایام بیان داشت: قطعا انتقال تجربیات توسط فیلم یا عکس های مستند و یا هر ابزار هنری دیگری می تواند نقش موثری در این شناخت داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر این نمایشگاه ها هدف دار و مستند باشد، حتی با بیان نقص ها و کاستی ها می تواند راهی به سوی پیشرفت و حل نارسایی های موجود باشد.

وی خاطر نشان کرد: ما حقوق بشری را که کمک و خدمت رسانی به مردم در آن اهمیت ندارد قبول نداریم و در انقلاب خود به دنبال رسیدن به حقوق بشر اسلامی و به دور از همه بی‌عدالتی‌ها هستیم.

شایان ذکر است ویژه برنامه های «چله انقلاب اسلامی» توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی در دو قالب همایش و نمایشگاه و با موضوعات دست برتر جمهوری اسلامی، ایران هسته ای و رویای آمریکای در سراسر کشور برگزار می شود./س

برچسب ها: عضو ، مجمع ، نمایندگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.