سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

نمایش واقعیت‌های جامعه غرب، میل به تفکر در نسل جوان را افزایش می‌دهد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: نشان دادن واقعیت‌های جامعه غرب به صورت واقعی و عقلانی در قالب برنامه های این دهه، میل به تفکر و تعقل را در نسل جوان افزایش می‌دهد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاد اطلاع رسانی ویژه برنامه‌های «چله انقلاب اسلامی»، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان در گفتگو با خبرنگار ما بابیان این مطلب که بهره گیری از تجربیات و باورهای نسل هایی که به صورت مستقیم در جریان انقلاب اسلامی و حوادث آن حضور داشته اند، در شکل گیری باورهای صحیح جوان ها بسیار موثر است، اظهار داشت: انتقال این تجربیات می‌تواند افزایش آگاهی و ارتقاء سطح باورهای انقلابی جوانان به عنوان متولیان آینده را در پی داشته باشد.

وی از جوانان به عنوان آینده سازان کشور یاد کرد و ادامه داد: افزایش شناخت ارزش‌ها و قرار گرفتن در مسیر جریان انقلاب ابتدا در بستر خانواده و از طریق پدر و مادر ایجاد می شود اما شکل گیری این شناخت و باورهای انقلابی و ارزشی در اجتماع و به ویژه توسط متولیان برگزاری برنامه ها و مراسمات دهه فجر صورت می گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مهم‌ترین اقدام در راستای حفظ و ماندگاری تاریخ انقلاب را معرفی دستاوردهای آن بدون هیچ مبالغه ای دانست و تصریح کرد: جوانان احساس استقلال و خود باوری بیشتری را در خود نسبت به انقلاب تقویت کنند که در این مسیر ما با عنوان نسل انقلابی و متولیان برنامه های انقلابی باید در کنار معرفی دستاوردهای انقلاب، کاستی‌ها و محدودیت‌های که دشمن در سر راهمان قرار داده است را نیز با جوانان مطرح کنیم.

محمدیان با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های گرامیداشت ایام دهه فجر به صورت نمایشگاهی همچون نمایشگاه ها و همایش های معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین تبیین معضلات و کاستی های عمیق فرهنگی و اجتماعی جامعه آمریکا توسط موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، اظهار داشت: با توجه به موج تبلیغات استکباری و آمریکایی در کشور به ویژه در میان نوجوانان و جوانان، برگزاری چنین برنامه هایی در سطح ملی و کشوری اثرات مطلوبی در ارتقا سطح باورهای اعتقادی و انقلابی جوانان ایفا می کند.

وی با تاکید اینکه هر کار فرهنگی باید ذهن را قانع، دل را مطمئن و عمل را تصحیح کند، افزود: اگر برنامه ریزی‌های بزرگداشت انقلاب در قالب‌های شعر، داستان، سرود، موسیقی و گفتگوهای استدلالی چون میزگرد‌ها و نشست‌ها بتواند اقناع ذهنی، آرامش باطنی و تصحیح رفتاری رابه همراه داشته باشد می‌توان به مثمر ثمر بودن آن امیدوار بود.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: ما باید در کنار نمایش توانمندی‌های خود، توانمندی‌های دیگران را هم به رسمیت شناخته و در گفتن کاستی‌های آن‌ها اغراق نکنیم.

وی خاطر نشان کرد: نشان دادن واقعیت‌های جامعه غرب به صورت واقعی و عقلانی، میل به تفکر و تعقل را در نسل جوان افزایش می‌دهد و این بهترین راه برای شناساندن حق و باطل به جوانان و آینده سازان ایران اسلامی است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اهمیت ایجاد و افزایش بصیرت در جامعه اظهار گفت: دستگاه‌های خبری و رسانه‌ای باید با تبلیغات صحیح، گذشته را به صورت واقعی نشان داده و آینده‌ای را که در انتظار آن هستیم را تا حد ممکن برای مردم تبیین کنند تا بتوانیم فرزندان با بصیرتی را به جامعه آینده هدیه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید ارزش‌های انقلاب اسلامی را سینه به سینه به نسل امروز منتقل کنیم تا ریشه‌های انقلاب ماندگار شود.

شایان ذکر است ویژه برنامه های «چله انقلاب اسلامی» توسط موسسه خدمات مشاوره ای،جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی در دو قالب همایش و نمایشگاه و با موضوعات دست برتر جمهوری اسلامی، ایران هسته ای و رویایی امریکای در سراسر کشور برگزار می شود./س

برچسب ها: رئیس ، نهاد ، نمایندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.