سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استرس عامل اصلی لکنت زبان در کودکان

یکی از علت هايی که کودک دچار لکنت می شود استرس يا تولد فرزند جدید است که به دلیل بی مهری و رفتارهای دیگران این استرس تشدید می شود.

دکتر کلانتري متخصص آسیب شناسی و گفتار درمان در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: 2 نوع لکنت زبان در کودکان وجود دارد که قبل از 4 سالگی ( غیر واقعی) و بعد از 4 سالگی (واقعی) نام گذاری شده است.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از علت هایی که کودک دچار لکنت می شود تولد فرزند جدید است که کودک به دلیل حسادت و بی مهری ، رفتارهای دیگران دچار استرس شده و این عامل در کودک تشدید می شود.

وی بیان داشت: اولین راهکار در کاهش لکنت زبان در کودکان توجه به کودک و دادن اعتماد به نفس است . همچنین در مورد کودکانی که زیر 4 سال هستند توجه به توصیه های گفتار درمان 80 تا 90 درصد این درمان را اثر بخش خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در یکسری از خانواده ها به دلیل آشوب و تشنجی که داخل خانه است و روش تربیتی خاص متاسفانه کودکان این خانواده، لکنت زبان در آن ها ماندگار شده و با نداشتن آگاهی و مراجعه به متخصص گفتار درمان این امر باعث گوشه گیری در کودک مي شود.
 
کلانتری در خصوص لکنت زبان واقعی اظهار کرد: زمانی که کودک بعد از 4 سالگی درمان نشود لکنت زبان واقعی بوده که دامنه لغات کودک افزایش یافته و کودک وارد دوره ای خاصی از ارتباط با دیگران می شود که در این صورت باید به متخصص مراجعه کرد.

 

برچسب ها: استرس ، کودکان ، لکنت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.