سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کفایتی در اولین جشنواره نانو‌فناوری:

نانو‌ فناوری جزو اولویت‌های الف برای سرمایه گذاری است

استاد دانشکده نفت دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی برای ترویج رشته نانو فناوری در دانشگاه‌ها پیشتاز بوده است، گفت: نانو فناوری جزو اولویت‌های الف برای سرمایه گذاری است و نیز مزایای زیادی در حوزه‌های دارویی و درمانی دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، کفایتی استاد دانشکده نفت این دانشگاه در اولین جشنواره نانوفناوری که به همت بسیج مهندسین در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار داشت: نانو فناوری ازسال 1380 وارد فعالیت‌های ترویجی شد و بسیج دانشجویی نیز در این زمینه در دانشگاهها پیشتاز بوده لذا سرعت ترویج نانو‌فناوری بالا بوده است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری «موضوع نانوفناوری را زود فهمیدیم و نگذاشتیم که 40 سال بگذرد و بعد بفهمیم و دیری نخواهد گذشت که در این رشته درسطح اول دنیا قرار بگیریم.»

کفایتی تصریح کرد: در آمریکا نانو‌فناوری بعد از پروژه جنگ ستارگان بیشترین میزان سرمایه‌گذاری دولتی در علوم پیشگام را به خود اختصاص داده است.

این استاد دانشگاه با بیان ویژگی‌های فناوری‌های نوین گفت: ایجاد زمینه‌های جدید، رفع محدودیت‌های فناوری‌های گذشته رفع تضادها و حالت بین رشته‌ای و هم‌افزایی از جمله این ویژگی‌هاست.

وی افزود: ریچارد فاینمن بعنوان نظریه‌پرداز علم نانو فناوری اعلام کرد که در آینده می‌توان ملکول‌ها و اتم‌ها را دستکاری کرد و از سویی دیگر اگر قد یک انسان را براساس این علم حساب کنیم یک میلیارد و 830 میلیون نانومتر می‌‌شود که نشان‌دهنده ابعاد ملکولی انسان است.

همچنین نانو‌فناوری در پدیده‌های فیزیکی موجب سرعت حل شدن و در پدیده‌های شیمیایی موجب سرعت واکنش‌ها می‌شود.

کفایتی اظهار داشت: به فرموده مولا علی (ع) هر ظرفی با آنچه که درون آن ریخته شده پر می‌شود به جز ظرف دانش که هر چه در آن بریزند بر وسعت آن افزوده می‌شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: نانو فناوری مزایای زیادی در حوزه‌های دارویی و درمانی دارد و جزو اولویت‌های الف برای سرمایه‌گذاری کشور بوده که بودجه‌های خوبی برای آن اختصاص داده شده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اولویت ، الف ، نانوفناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.