سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

جنجال مجلس و دولت تنها بیگانگان را شاد کرد

وزیر سابق امور خارجه، جنجال مجلس را باعث شاد شدن رادیوهای بیگانه و معاند نظام اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، منوچهر متکی در مراسم ویژه دهه فجر که در مسجد زین‌العابدین(ع) قم برگزارشد، گفت: نظام و انقلاب اسلامی روی سه پایه اسلام، ولایت و مردم استوار شده است؛ بدون شک این سه رکن اجزای جدایی‌ناپذیر انقلاب و تکمیل کننده یکدیگرند.

وی افزود: اگر بخواهیم رمز تداوم و ماندگاری نظام اسلامی را نیز بیان کنیم باید بگوییم که در این زمینه عاملی مهمتر از مکتب اسلام، ولایت فقیه و مردم وجود ندارد؛ به همین دلیل است دشمنان همواره به فکر ایجاد زاویه بین این سه رکن اساسی هستند.

متکی خاطرنشان کرد: امام راحل به منظور ماندگاری و استمرار این انقلاب و نظام، منشور جهانی انقلاب را برای همه انسان‌ ها و زمان‎ ها تدوین کردند؛ امام راحل هویتی دوباره به مسلمانان بخشید و مسلمنانان را بیدار کرد که متاسفانه حاکمان دست نشانده در کشورهای اسلامی مانع بروز این هویت درکشورهایشان شدند که خوشبختانه پس از سالها بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان ایجاد شد.

وزیر سابق وزارت امورخارجه کشور مان افزود: به همین سبب است که از مسوولین توقع می رود که در این راستان حرکت کرده و اقتصاد را مردمی کنند و برنامه های روشن و مدونی را برای رفع مشکلات اقتصادی فراهم کنند.

متکی، گفت: امروزه شرایط بسیار سختی در کشورهای مختلف وجود دارد و بحران اقتصادی جزء مشکلات اساسی اکثر کشورهاست؛ ولی وقتی به بعضی از کشورها می نگیریم که با همین اوضاع بحرانی اقتصاد توانستند خود را مصون بدارند و رشد اقتصادی نیز داشته باشند در می یابیم که راه هایی نیز برای رشد و ترقی وجود دارد.

وی افزود: این که خود را در همه عرصه ها کارشناس بدانیم کار غیر صحیحی است و در همین زمینه باید مدیران کشور از همفکری با افراد مطلع و متخصص بهره مند شود؛ شرایط کشور ما به شکلی است که نباید به آزمون و خطا بپردازیم زیرا شرایط اقتصادی کشور بسیار حساس است و تمام تصمیم گیری ها باید در ثبات انجام شود.

متکی گفت: نباید انبوه گرانی و تورم در بازار را صرفا به تحریم ها وابسته دانست، بلکه درست تصمیم نگرفتن باعث چنین مشکلاتی برای مردم شده است؛ به طور شاخص می توان عنوان کرد که در شرایط فعلی هیچ منطقی بر شرایط فعلی اقتصاد ما حاکم نیست.

وی با اشاره به جنجال روز گذشته مجلس شورای اسلامی این مسایل را باعث خوشحالی رسانه بیگانه دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک نظام کودتایی نیست، بلکه از الله اکبرها و خون های پاک جوانان این مملکت به ثمر رسید، پس باید با جان و دل از این انقلاب صیانت کرد.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: دشمنان به دقت مواضع ما را هذف گذاری کرده اند و به دنبال منفعت بردن از تمامی تحولات به نفع خود هستند و ما نیز باید در جهت منافع نظام اسلامی حرکت کنیم و اجازه خودنمایی به آنها ندهیم.

وی گفت: آمریکا در افغانستان و عراق به دنبال مواضع ضد ایرانی است؛ او می خواست با استقرار یک دولت ضد ایرانی به منافع خود دست یابد ولی خوشبختانه پس از این سالها هنوز نتوانسته به هدف خود برسد؛ او حتی به دنبال دولت و مجلسی ضد ایرانی در عراق و افغانستان بوده است که به این هدف خود نرسیده است.

متکی خاطرنشان کرد: شناخت صحیح رهبر انقلاب از این دسیسه ها بود که باعث شد آمریکا و هم پیمانانش به خاک مذلت بیافتند؛ امروز نیز نظیر همان برنامه در سوریه در حال انجام است؛ آمریکا و هم پیمانانش دو سال است که در پی سرکوب دولت سوریه هستندو در این زمینه دولت سوریه نیز مراقب دخالت های بیگانگان در امور داخلی اش شده است.

وزیر سابق امور خارجه گفت: کشورهایی نظیر عربستان سعودی، قطر و ترکیه که در سوریه نقش شیطنت آمیز را ایفا می کنند نه مدافع دموکراسی هستند و نه می توانند در این جایگاه حضور یابند و به طور قطع در یان قضیه نیز متضرر خواهند بود؛ ضلع چهارم این ماجرا اسراییل است که آنها هم در شکستن این دولت ناموفق بوده اند./س

برچسب ها: قم ، جنجال ، مجلس ، دشمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.