سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه آزماشگاه رفرانس سل در خوزستان فعالیت می‌کنند

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: سل، بیماری مسری است و تشخیص آن به دلیل وجود خطر انتقال باید در آزمایشگاه‌های خاص انجام شود. در ایران این بیماری کنترل شده بود ولی با شیوع بیماری ایدز در کشور و تضعیف سیستم بدنی این بیماران، دوباره شاهد شیوع سل هستیم.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
،دکتر مرتضی جعفری اظهار کرد: سه آزماشگاه رفرانس سل در استان خوزستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد، یک آزمایشگاه در آبادان مستقر است.

وی با بیان این که با آزمایش می‌توان موارد پنهان بیماری سل را تشخیص داد، تصریح کرد: گاه فرد بیمار بدون آگاهی از بیمار بودن خود باکتری سل را به دیگران منتقل می‌کند ولی چون علایمی در خود نمی‌بیند، ممکن است برای درمان مراجعه نکند.

جعفری ادامه داد: برخی افراد نیز به دلیل انجام ناقص دوره درمان، به سل پنهان دچار می‌شوند که بیماری این افراد نیز باید با آزمایش مشخص شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: سازمان بهداشت جهانی(WHO) هر ساله برای نظارت بر درستی انجام آزمایش‌های سل در آزمایشگاه‌های رفرانس و وجود وسایل و تجهیزات مناسب، از این آزمایشگاه‌ها بازدید می‌کند. امسال نیز هیات این سازمان در بازدید از آزمایشگاه رفرانس آبادان، از عملکرد آن راضی بودند.

وی عنوان کرد: همه مراحل انجام آزمایش سل رایگان است و برای ریشه‌کنی این بیماری، درمان بیماران مبتلا به سل نیز رایگان انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: سل ، خوزستان ، آزمایشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.