سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سازمان محیط زیست: 18 استان کشور اعتبار مقابله با گرد و غبار گرفتند

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ‌رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از عناصر بومی و انسانی محیط زیست طبیعی و ظرفیت‌های اقتصادی – اجتماعی هر منطقه به عنوان یک فرصت ویژه است.



به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، دکتر اصغر محمدی‌فاضل در جمع معاونان محیط زیست طبیعی کشور اظهار کرد: در چند ده سال گذشته بیشتر فعالیت‌هایی که در حوزه منابع طبیعی کشور انجام شده به طمع توسعه بوده است.

وی ادامه داد: بسیار جای تاسف دارد که در مناطق مختلف کشور، اقداماتی در بخش منابع طبیعی انجام شده و یا در شرف انجام است که راه‌های رفته و تجربه‌های شکست‌خورده‌اند و به هیچ‌وجه کوچک‌ترین شانسی برای موفقیت ندارند. تنها دلیل انجام این اقدامات، توجه به منافع کوتاه‌مدت بوده است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که تالاب‌ها ظرفیت بسیار بالایی در زمینه‌های مختلف دارا هستند، عنوان کرد:‌ حتی بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های یک اکوسیستم مانند تامین آب، تولید اکسیژن، کاهش گرما، جذب آلودگی‌ها، تالاب‌ها تنها با تولید پروتئین و برداشت ماهی نقش بسیار بزرگی در اقتصاد منطقه خود دارند و به یقین می‌توان گفت که بهره‌برداری از تالاب‌ها به مراتب از بهره‌برداری در حوزه نفت بیشتر است.

محمدی‌فاضل افزود: اگر همه ظرفیت‌های کشور از جمله نفت، آب و تالاب‌ها با همه پتانسیل‌های هر کدام، در کنار هم مورد توجه قرار بگیرند؛ سبب توسعه خواهند بود.

وی عنوان کرد:‌ سازمان حفاظت محیط زیست با رویکرد توجه به ارزش‌های زیست‌بوم‌های طبیعی به ویژه در زمینه گردشگری و همچنین توجه به ظرفیت جوامع بومی، از پتانسیل‌های اقتصادی و اجتماعی هر منطقه به عنوان یک فرصت ویژه استفاده می‌کند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سند تهیه شده برای حفاظت تالاب شادگان در سال‌های گذشته، تصریح کرد: امید است با امضای این سند، قدمی نه تنها برای کشور بلکه در عرصه‌های بین‌المللی برداشته شود.

محمدی‌فاضل اظهار کرد: 18 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، بوشهر و چهارمحال و بختیاری ، خراسان رضوی و جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان از محل اعتبارات جزء 3 بند 2 ماده واحد بودجه سال 1390 اعتبارات ویژه‌ای در زمینه‌ گرد و غبار، تالاب‌ها و دریاچه‌ها دریافت کرده‌اند.
 در ادامه این نشست معاونان محیط زیست طبیعی سراسر کشور به ارایه گزارشی از اقدامات در زمینه اعتبارات ویژه تالاب‌ها ارایه کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.