سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تبریز میزبان چهارمین المپیاد علمی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور

این المپیاد با حضور دانشجویان نخبه دانشگاههای علوم پزشکی کشور در روزهای 17 تا 19 بهمن ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام این خبر گفت : تفکر علمی ، مدیریت نظام سلامت ، استدلال بالینی، اخلاق و نوآوری پزشکی 4 محور اصلی مسابقات علمی این المپیاد خواهد بود.

یعقوبی با اشاره به تاخیر در برگزاری المپیاد چهارم در تبریزافزود : این دوره از المپیادکه در قالب مسابقات علمی و ورزشی  قرار بود درشهریور ماه برگزار شود به علت وقوع زلزله با تاخیر در بهمن ماه و آن هم فقط در رده علمی برگزار میشود.

وی همچنین با بیان اینکه 30 درصد تولید علم در دانشگاههای علوم پزشکی صوت میگیرد ، ارتقاء علمی دانشجویان پزشکی را در بالا بردن سطح خدمات درمانی و پزشکی جامعه ضروری برشمرد.

دبیر علمی این المپیاد نیز با اشاره به شرکت 45 دانشگاه علوم پزشکی از سراسر کشور در این المپیاد گفت : در مجموع 480 دانشجوی نخبه از این دانشگاهها حضور دارند و شرکت کنندگان به صورت انفرادی و در چهار زمینه تفکر علمی ، مدیریت نظام سلامت ، استدلال بالینی، اخلاق و نوآوری پزشکی به رقابت خواهند پرداخت.

علیزاده با بیان اینکه سوالات المپیاد 14 و 15 بهمن ، توسط 35 نفر عضو هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور طراحی شده است افزود : آزمونهای این المپیاد روزهای 17 و 18 بهمن ماه برگزار و عصر 19 بهمن ماه طی مراسمی نفرات برترهر محور معرفی و تقدیر خواهند شد.

وی با ذکر این که از هر دانشگاه 3 نفر در هر زمینه و در کل 12 نفر در این المپیاد شرکت دارند و رده بندی تیمها بر اساس امتیاز مجموع نفرات خواهد بود ، گفت : بازدید از مناطق زلزله زده 19 بهمن نیز از برنامه های جنبی این دروه از المپیاد است./س

برچسب ها: المپیاد ، علمی ، تبریز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.