سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویدادهای تاریخی نقش تربیتی و سازنده ای در زندگی انسانها داشته است

رویدادهای تاریخی نقش تربیتی و سازنده ای را در زندگی انسانها داشته و ثبت مکان رخدادهای انقلاب اسلامی تلاش برای حفظ این ارزشها است.

به گزارش خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل مسعود علویان صدر معاون میراث فرهنگی در هشتمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی مکان رخداد های انقلاب اسلامی که صبح امروز در نمایشگاه بین  المللی تهران برگزار شد گفت: ثبت مکان رخدادهای انقلاب اسلامی نگرش جدیدی در حوزه آثار فرهنگی است.
وی افزود: هسته اصلی و قلب تپنده هر فرهنگي مردم آن سرزمین هستند و هر ارتباطی که در رابطه با فعالیت و افکار مردم به وقوع پیوسته باشد هویت فرهنگی جامعه را رقم زده است.
علویان صدر تصریح کرد: رویدادهای تاریخی نقش تربیتی و سازنده ای را در زندگی انسانها داشته است تاثیر مکان بر انسان و انسان بر مکان همیشه توانسته یادگاری های خوبی در ذهن ما ایجاد کند.
معاون میراث فرهنگی بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) در تمامی بیاناتشان از 22 بهمن و 15 خرداد به عنوان یوم الله نام برده اند روزی که ندای حق طلبی انسانها به تحقق پیوسته است.
وی اظهار داشت: تلاشمان بر این است تا این مفاهیم و وقایع مهم تاریخی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شده به فراموشی سپرده نشود.
علویان صدر ادامه داد: ثبت مکان رخداد به عنوان زیر بنای فرهنگی و جزو مقوله های میراث فرهنگی بوده که در شکل گیری هویت فرهنگی ما نقش مهمی داشته است.
وی تصریح کرد: اصلی ترین معیاری که برای ثبت مکان رخدادهای انقلاب مورد توجه بوده ارزش گذاری وقایعی که در آن مکان اتفاق افتاده است.
معاون میراث فرهنگی بیان کرد: توجه دادن نسلهای جدید به اتفاقاتی که در گذشته رخ داده و تکیه بر این مفاهیم ارزشمند ضرورتی انکارناپذیر است.
وی اظهار داشت: ثبت ملی یک مکان رخداد شروعی برای شناخت وقایع مهم تاریخی بوده و شیوه پاسداری از آن متفاوت است.
منوچهر جهانیان معاون گردشگری در ادامه تصریح کرد: ارزش ها و هویت اصیل ایرانی باید حفظ شود برگزاری جشنواره صدای عشایر نیز در این راستا صورت گرفته و می‌تواند به خوبی فرهنگ، قابلیت ها و توانایی های عشایر کشورمان را به مردم معرفی کند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.